Beneficiile ţelinei pentru organism

Beneficiile
ţelinei pentru organism

Ţelina, un afrodisiac ajuns celebru în cultura populară. FOTO: firenzemom.com

Ţelina face parte din categoria „superlegumelor”, fiind un aliment care poate fi utilizat sub numeroase forme, fie pentru aroma pe care aceasta o dă preparatelor, dar mai ales pentru beneficiile medicale.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ţelina este folosită încă din perioada Antichităţii fiind o legumă larg răspândită în zona Mării negre şi a Mediteranei, în special Grecia şi ulterior Imperiul Roman.

Maximul de beneficii nutriţionale şi medicale poate fi obţinut dacă ţelina este consumată cu tot cu coajă, însă în bucătăria modernă coaja este îndepărtată.

Vitamina A este regăsită atât la nivelul frunzelor, dar şi în rădăcină, această vitamină fiind recomandată îmbunătăţirea acuităţii vizuale.

Complexul de vitamine B este, de asemenea, întâlnit la nivelul frunzelor pe care de cele mai multe ori. Vitamina B contribuie la creşterea imunităţii, în timp ce vitamina C a aceluiaşi tip de legumă este bună în procesul de încetinirea a îmbătrânire.

Pe lângă aceste vitamine întâlnim şi un conţinut ridicat de calciu, fier, magneziu, potasiu şi sodiu, cel din urmă contribuind la scăderea hipertensiunii.Are proprietăţi diuretice şi tonifică sistemul nervos. Este recomandată pentru cei care suferă de diabet, de afecţiuni renale sau reumatism.

Ţelina, mai sub forma de salată bine pregătită, este mâncată şi pentru rolul său important în reglarea hormonilor la ambele sexe. În rândul femeilor, ţelina este un remediu pentru împotriva frigidităţii, iar pentru bărbaţi este un stimulator al potenţei. Pentru a fi digerată mai uşor ţelina poate fi consumată în sub formă de salată în sunt adăugaţi morcovi şi foarte puţin măr.

Leguma rădăcinoasă este bună şi pentru tratarea leziunilor externe degerăturile, rănilor plăcii bacteriene (substanţele din ţelină curăţă cavitatea bucală).

Este indicat să evităm conservarea ţelinei, potrivit nutriţioniştilor majoritatea vitaminelor pierzându-se prin fierbere sau prin refrigerare.

Este contraindicat consumul de ţelină crudă în timpul sarcinii, iar excesul unei diete cu ţelină duce la deranjamente digestive.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: