VIDEO 7 lucruri care ne împiedică să dormim bine noaptea

VIDEO 7 lucruri care ne împiedică să dormim bine noaptea

Între 30%-50% din populaţia lumii are probleme cu somnul Foto Arhiva Adevărul

Pentru creier, somnul este la fel de necesar ca şinele pentru tren: fără el, pur şi simplu, nu poate funcţiona. Există însă cel puţin şapte obişnuiţe banale care ne împiedică să ne bucurăm de nopţi cu somn adânc şi odihnitor.

Ştiri pe aceeaşi temă

 

Somnul nocturn adânc şi odihnitor are ca rezultate mai multă energie, un sistem imunitar mai puternic, o stare generală mai bună şi chiar o viaţă mai lungă. Rapoartele medicale arată însă că între 30%-50% din populaţia lumii are probleme cu somnul, iar 10% suferă de insomnie cronică. Cifrele ar arată cu totul altfel, dacă oamenii ar acorda mai multă atenţie igienei somnului, spun specialiştii. Principalele şapte lucruri care ne împiedică să beneficiem din plin de efectele pozitive ale somnului nocturn profund  sunt cât se poate de banale şi simplu de înlăturat, potrivit Business Insider.

1. Cina târzie

Specialiştii recomandă să creştem distanţa dintre momentul în care mâncăm şi cel în care punem capul pe pernă, indicând un interval de cel puţin două ore.

2. Consumul de alcool

Este posibil să ne moleşească şi să ne ajute să adormim mai repede, doar că ne va face să ne trezim patru ore mai târziu, fragmentând astfel somnul.

3. Radiaţiile telefonului

Telefoanele mobile emană radiaţii electromagnetice care perturbă somnul şi îl întârzie. Pentru a evita acest efect nefast, specialiştii ne sfătuiesc ca pe timpul nopţii să ne setăm telefoanle pe „modul avion“.

4. Temperatura din dormitor

Temperatura corpului scade în timpul somnului. De aceea, temperatatura din dormitor trebuie să fie una adecavată. Un somn de calitate, asigură experţii, se obţine într-un abient de 19-22 de grade Celsius, nici mai mult, nici mai puţin.

5. Mintea activă

O activitate cerebrală intensă poate fi o problemă când vin vorba de somn. Pentru „deconectare“, specialiştii spun că e bine să practicăm activităţi relaxante înainte de somn.

6. Televizorul

Privitul la televizor înainte de culcare stimulează activitatea creierului şi-l împiedică să pregătească de somn.

7. Anumite alimente

Mâncărurile picante pot cauza arsuri la stomac, iar bacon-ul, caşcavalul sau alunele conţin tiramină, o substanţă responsabilă pentru stimularea producţiei de norepinefrină. Este practic un neurotransmiţător care creşte activitatea creierului şi care o să ne dea mari bătăi de cap cu somnul. 

Obiceiuri care te împiedică să ai un somn odihnitorSursa video: Business Insider

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările