Becul care te ajută să adormi în 30 de minute

Becul care te ajută să adormi în 30 de minute

Lumina caldă emisă de un bec inventat la NASA facilitează adormirea FOTO Arhivă

Ai probleme cu somnul? Soluţia poate veni de la veioza de pe noptieră. Cercetătorii de la NASA au dezvoltat becul „Good Night”, care emite o lumină caldă ce facilitează producţia de melatonină, hormonul somnului.

Ştiri pe aceeaşi temă

În prezent, majoritatea becurilor de pe piaţă sunt de tip LED. Acestea sunt mai rezistente şi mai economice decât becurile clasice. Problema este că becurile de tip LED emit o lumină albastră foarte apropiată de cea naturală. Lumina de culoare albastră face parte din spectrul luminii emise de Soare. Expunerea la această lumină în timpul zilei este benefică, dar dacă se continuă expunerea şi în timpul nopţii, ochiul percepe acest tip de lumină, iar informaţia care ajunge la creier este eronată. Creierul nu primeşte ordinul de a se pregăti pentru somnul de noapte. Creierul ar trebui să producă melatonină când ne pregătim să dormim, iar lumina albastră afectează procesul. Producţia de melatonină, hormonul somnului, este redusă şi astfel apare insomnia.

Melatonina este un hormon care reglează trecerea organismului din starea de veghe în cea de somn. Ea induce un somn odihnitor, prin generarea unui efect sedativ asupra organismului şi scăderea temperaturii medii a corpului.

Spre deosebire de LED, becul dezvoltat la NASA emite o lumină caldă. Iniţial conceput pentru a facilita adomirea astronauţilor care, în spaţiu, trec prin 16 răsărituri şi apusuri în 24 de ore, becul „Good Night” a ajuns să fie comercializat şi către populaţie. Potrivit medicilor de la NASA, folosind acest tip de bec 30 de minute înainte de culcare, producţia de melatonină creşte, ceea ce facilitează adormirea.

Lumina albastră emisă de ecrane, extrem de nocivă

Dar nu numai lumina becurilor LED provoacă insomnii. Telefoanele, tabletele, calculatoarele şi televizoarele emit o lumină albastră care perturbă somnul. Tocmai de aceea medicii recomandă insistent evitarea folosirii dispozitivelor IT înainte de culcare.

Când nivelul de melatonină şi fazele somnului sunt dereglate, creşte riscul de a dezvolta o serie de maladii, de la depresie, obezitate la cancer. Expunerea pe timpul nopţii la lumină albastră, care este emisă la niveluri mari de telefoanele inteligente, tablete, laptopuri şi alte dispozitive cu ecrane bazate pe tehnologia LED, poate duce la deteriorarea vederii, apariţia unor afecţiuni oculare precum cataracta, degenerescenţa maculară.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: