Top 5 alimente de evitat  pentru un abdomen plat

Top 5 alimente de evitat  pentru un abdomen plat

Alimente de evitat pentru un abdomen plat FOTO: Shutterstock

Şi tu te numeri printre cei care, oricât sport  ar face, nu reuşesc să scape de grăsimea din zona abdominală? Atunci ar fi indicat să îţi revizuieşti regimul alimentar, deoarece există anumite alimente care favorizează  apariţia burţii.

Ştiri pe aceeaşi temă

Aproape jumătate din populaţia Americii suferă de obezitate abdominală, se arată într-un raport publicat recent de FoxNews. 
 
Să vedem care sunt alimentele care trebuie neapărat evitate dacă  ne dorim un abdomen plat.
 

Cereale rafinate

Din categoria cerealelelor rafinate fac parte orezul alb, pastele şi pâinea. Astfel de alimente nu fac bine sistemului digestiv şi favorizează apariţia constipaţiei, a balonării şi depunerea grăsimii în zona viscerală. 


Optează pentru cerealele integrale dacă îţi doreşti un abdomen perfect şi completează-ţi dieta cu fructe proaspete, legume, lactate semidegresate şi surse sănătoase de proteine (ouă, somon, carne albă, soia, fructe uscate etc.).

Cartofi prăjiţi şi chipsuri

Un studiu al cercetătorilor britanici, realizat pe 120.000 de persoane, femei şi bărbaţi, desfăşurat pe o perioadă de 20 de ani, a scos la iveală că un consum frecvent de cartofi prăjiţi şi chipsuri  a dus, în cazul anumitor subiecţi, la luarea în greutate cu nu mai puţin de 10 kilograme, depuse în mod special în zona abdomenului. O alternativă pentru cei care nu pot renunţa la cartofi este prepararea acestora la cuptor sau la abur, cu diverse mirodenii care să le dea un gust cât mai plăcut.


Carne roşie şi mezeluri

În acelaşi studiu, oamenii de ştiinţă au descoperit că persoanele care mănâncă des carne roşie şi alimente procesate, de tipul mezelurilor, se îngraşă, în medie, cu jumătate de kilogram pe an, chiar dacă au un stil de viaţă activ. De asemenea, carnea roşie este mai greu de digerat şi are nevoie de un timp mai îndelungat pentru a fi metabolizată, astfel că este recomandat să o consumăm în prima parte a zilei sau la masa de prânz, nicidecum la ore târzii în noapte. 

Alimente congelate

Sub formă de mini-plăcinţele, pizza, nuggets, şniţele sau cordon bleu, aceste produse alimentare sunt opţiunea multor persoane care nu au foarte mult timp să gătească şi preferă să le cumpere pentru că se prepară rapid şi sunt şi gustoase. Nutriţioniştii spun însă că sunt pline cu grăsimi trans (uleiuri parţial hidrogenate), responsabile atât de obezitatea abdominală, cât şi de apariţia unor probleme de sănătate mai grave, cum ar fi diabetul, bolile de inimă şi cele articulare.
 

Sucuri dietetice

Doar pentru că au această denumire, nu înseamnă că sunt şi sănătoase. Sucurile dietetice nu au calorii, pentru că nu conţin zahăr, însă sunt pline cu îndulcitori artificiali despre care s-a dovedit că pot juca un rol important în depunerea kilogramelor. Totodată, un studiu realizat de Institutul de Ştiinţă Weizmann pe şoareci de laborator a scos la iveală că subiecţii care au băut lichide îndulcite cu zaharină, aspartam şi sucraloză au dezvoltat rezistenţă la insulină şi intoleranţă la glucoză, doi factori cunoscuţi pentru rolul lor în procesul de îngrăşare.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările