Tofu, între da şi nu

Tofu, între da şi nu

Cel mai sănătos mod de a consuma tofu este de a alege varianta fermentată.

Tofu sau brânza de soia, aşa cum mai este cunoscută, este apreciată mai ales de persoanele vegetariene sau de cele care ţin post. Dar este oare un aliment sănătos? Chiar dacă este o sursă bună de proteine, s-a constatat că există şi motive pentru care ar dăuna sănătăţii.

Ştiri pe aceeaşi temă

Tofu se obţine din boabe de soia, apă şi coagulant. Din cauza faptului că soia modificată genetic, doctorii susţin că aceasta nu este bună pentru sănătate. Mai mult de 90% din soia este modificată genetic, aceasta schimbându-şi radical ADN-ul. S-a constatat că între consumul de produse din soia şi diverse afecţiuni precum problemele digestive, malnutriţia, disfuncţii ale tiroidei, declinul cognitiv sau tulburările de reproducere ar putea fi o strânsă legătură.

Toate boabele de soia, fie că sunt modificate sau nu, conţin în mod natural toxine, fitohormoni şi compuşi care interferează cu absorbţia mineralelor, acest lucru fiind valabil şi pentru tofu. Totuşi, sunt bogate în proteine, fier, calciu şi acizi graşi Omega-3 şi au un conţinut scăzut de grăsimi şi calorii, fiind preferate de persoanele care sunt la dietă. Dacă nu sunt consumate în exces, nu prezintă pericole reale pentru sănătate.

Alege varianta fermentată

Cel mai sănătos mod de a consuma tofu este de a alege varianta fermentată a sa. Dacă produsul este nefermentat, conţine inhibitori enzimatici, care blochează acţiunea tripsinei, o enzimă secretată de pancreas, care joacă un rol important în digestie.

Află pe Clicksanatate.ro opinia nutriţionistului privind contraindicaţiile brânzei de soia!

Dureri de gât? Tratează-le naturist!

Scapă de febră cu remedii naturiste!

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările