Sportul în aer liber: e gratis, te scapă de depresie şi îţi oferă doza zilnică de vitamina D. Descoperă şi alte beneficii ale mişcării în natură

Sportul în aer liber:
e gratis, te scapă de depresie şi îţi oferă doza zilnică de vitamina D. Descoperă şi
alte beneficii ale mişcării în natură

Şase motive pentru a face mişcare în aer liber.

Cu vremea frumoasă de afară, cine ar vrea să îşi petreacă timpul într-o sală de fitness aglomerată? Pe perioada verii poţi să-ţi inviţi familia şi prietenii la un antrenament în aer liber şi să arzi calorii în timp ce te distrezi.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cercetările în domeniu sugerează că antrenamentele în aer liber au numeroase beneficii care nu se aplică şi în cazul mişcării dintr-o încăpere cu biciclete şi benzi de alergat.

Antrenorul personal Şerban Blebea ne-a oferit câteva argumente pentru care sportul în aer liber este mult mai indicat decât şedinţele la sala de fitness.

Iată şase motive ca să transformi parcul într-o sală de fitness pe perioada verii.

Antrenamente variate


Posibilităţile de mişcare în aer liber sunt nelimitate, indiferent de nivelul de pregătire fizică al fiecăruia.

Dacă ai un stil de viaţă sedentar, poţi începe cu plimbări lungi în parc şi alergare uşoară.

Sesiunile de alergare susţinute, antrenamentele de tip High Intensity Interval Training pe scările şi dealurile din parc şi exerciţiile de forţă sunt potrivite pentru persoanele active, spune antrenorul.

Poţi face mişcare împreună cu prietenii sau familia, alegând unul din jocurile voastre preferate: fotbal, badminton, volei, tenis şi orice vă face plăcere.

Te poţi antrena oricând doreşti

Oricând ai 30 de minute libere poţi să ieşi în parc să faci mişcare. Scapi de grija programărilor la clasele de aerobic, de cozile din spatele bicicletelor şi a benzilor de alergat. Poţi să faci mişcare oriunde şi oricând ai ocazia.

Mai multă fericire

Mişcarea în aer liber înlocuieşte cu succes medicamentele anti-depresie. Activităţile în aer liber sunt asociate cu mai multă vitalitate, energie şi gândire pozitivă decât antrenamentele în sălile întunecoase de fitness, arată ultimele studii ale oamenilor de ştiinţă.

Sportul şi expunerea la soare stimulează producţia de serotonină, dopamină şi endorfine, hormonii fericirii. Un antrenament în aer liber te scapă de stresul zilnic de la birou, dispoziţia proastă, anxietate şi depresie, completează Şerban Blebea.

Ai mai multe şanse să te antrenezi consecvent

Este uşor să sari peste sesiunile de antrenament. Rezultatele unui sondaj realizat în 2011 au arătat că persoanele care se antrenează în aer liber sunt mai consecvente şi au declarat că intenţionează să repete activitatea în scurt timp. 

Senzaţia de bine după un antrenament în aer liber creşte şansele să faci mişcare pentru mai mult timp, spune antrenorul personal.

Doza necesară de vitamina D

Expunerea la soare stimulează producţia de vitamina D, vitamina soarelui. Aşadar, dacă te antrenezi în aer liber, vei avea un sistem imunitar mai bun şi oase mai puternice. Vitamina D nu poate fi asimilată de organism din alimente, aşadar expunerea zilnică la soare timp de 15 minute îţi va asigura necesarul garantat.

Este gratis

Dacă preţul abonamentului la sală poate fi o scuză pentru a nu face sport, mişcarea în aer liber este gratuită. Va trebui totuşi să investeşti în echipament adecvat şi cremă de protecţie solară, dar vei cheltui mai puţini bani decât la o sală de fitness.

Dacă te-am convins să faci mişcare în aer liber de 3-4 ori pe săptămână, ţine cont şi de câteva recomandări făcute de antrenorul personal pentru a te antrena în siguranţă:

Hidratează-te suficient

Asigură-te că menţii un nivel de hidratare adecvat pe parcursul antrenamentului. Chiar dacă nu îţi este sete, bea un pahar de apă înaintea antrenamentului şi asigură-te că o sa ai lichide la îndemână pe tot parcursul acestuia.

Asigură-te că ai un echipament adecvat

Poartă haine lejere, în culori deschise şi fabricate din materiale speciale care se usucă rapid şi lasă pielea să respire, pe care le găseşti în magazinele cu articole sportive. În ciuda credinţelor populare, hainele din bumbac nu sunt cea mai bună opţiune. Totodată, evită îmbrăcămintea închisă la culoare pentru că atrage căldura şi creşte temperatura corpului.

De asemenea, investeşte într-o pereche de pantofi sport de calitate, mai ales dacă urmează să faci mişcare pe suprafeţe dure, pentru a-ţi proteja articulaţiile.

Mişcarea zilnică poate fi o provocare, dar când antrenamentele sunt o oportunitate de socializare te ajută să te simţi fericit, îţi îmbunătăţesc starea de sănătate şi te ajută să economiseşti bani iar decizia de a renunţa la o seară pe canapea în faţa televizorului devine mult mai uşoară.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: