Sortimente de brânză: pe care e bine să le incluzi în dietă

Sortimente de brânză: pe care e bine să le incluzi în dietă

Dintre tipurile de brânză, cele moi (de vaci, caş, urdă etc.) se alterează mai rapid.

Nu puţine sunt opţiunile pe care le ai când ajungi la raionul cu brânzeturi din magazine. Care sunt mai sănătoase, cum ştim când sunt proaspte? Îţi răspundem pe rând la toate aceste întrebări!

Ştiri pe aceeaşi temă

Brânzeturile sunt sursă valoroasă de substanţe nutritive de care organismul are nevoie pentru a funcţiona normal. Indiferent de tipul ales, brânzeturile pot completa aportul de vitamine (A, D, E, K) şi minerale (calciu, fosfor, magneziu), motiv pentru care sunt un aliment de bază pentru toate categoriilor de vârstă.   
 

Indicatori ai prospeţimii

 
În timp ce la unele alimente ne dăm seama de prospeţime după aspect, la altele, precum brânza sau carnea, trebuie să ne bazăm mai mult pe miros, spun specialiştii. Dintre tipurile de brânză, cele moi (de vaci, caş, urdă etc.) se alterează mai rapid.
 
Dacă brânza este moale, lipsită de textură şi acoperită de strat protector, iar mirosul este unul puternic (asemănător cu cel amoniacului), atunci nu este proaspătă.
 
„Nu este suficient ca un produs să arate proaspăt ca să fie sănătos. Cel mai bine este ca brânzeturile să fie cumpărate doar din locuri speciale, cu condiţii adecvate de păstrare şi transport”, explică Mihaela Gologan, medic specialist diabet, nutriţie, boli metabolice la Regina Maria – Reţeaua Privată de Sănătate.
 

Ce alegi dacă ai intoleranţă

 
Unele persoane nu pot digera lactoza din brânzeturi (intoletanţă la lactoză). În acest caz, consumul de lactate poate duce la apariţia stării de greaţă, a balonării şi a crampelor abdominale. Cu toate că lactatele trebuie excluse din alimentaţie, ele pot fi înlocuite de unele produse speciale, fără lactoză.
 
„ La persoanele adulte care au o uşoară intoleranţă la lactoză, se pot consuma produse lactate acide (iaurt, chefir), unde o parte din lactoză este transformată în acid lactic. De fiecare dată este foarte importantă tolerabilitatea individuală. O variantă tot mai răspândită este şi cea brânzeturilor vegetale, cum sunt cele din soia”, explică nutriţionistul.

 

citeste totul despre: