Reducerea caloriilor la fiecare masă, o strategie mai eficientă de slăbit. Studiu

Reducerea
caloriilor la fiecare masă, o strategie mai eficientă de slăbit. Studiu

Mai puţine calorii duc la o greutate mai redusă

Stabilirea unei ţinte limită a numărului de calorii la fiecare masă în locul caloriilor consumate pe durata unei întregi zile s-ar putea dovedi o strategie mai eficientă de pierdere în greutate. Oamenii de ştiinţă care au efectuat un studiu pe această temă vin cu explicaţii.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cercetători din Marea Britanie şi SUA, citaţi de agerpres.ro, sunt de părere că persoanele care urmează un regim de slăbit şi respectă o limită a numărului de calorii consumate la fiecare masă au mai multe şanse să slăbească comparativ cu cele care urmează o strategie care impune o limită a caloriilor consumate pe parcursul unei zile, potrivit unui studiu desfăşurat de Warwick Business School.

Două grupuri de 50 de participanţi au primit din partea specialiştilor fotografii cu mâncare, însoţite de sugestii privind numărul de calorii din fiecare farfurie. Participanţilor le-au fost oferite, de asemenea, informaţii legate de numărul de calorii recomandate zilnic în funcţie de sex şi vârstă şi ulterior au fost rugaţi să îşi stabilească în mod independent propriul buget de calorii.

Potrivit rezultatelor publicate în Journal of Consumer Research, persoanele care au stabilit o limită a caloriilor pentru fiecare masă şi gustare au avut un consum mediu general de 1.528 de calorii pe zi.
Persoanele din al doilea grup, care au stabilit o limită a caloriilor pe zi, au avut un consum mediu general de 2.011 calorii pe zi.

Subiecţii care au respectat limita de calorii pentru fiecare masă în parte au consumat, în medie, de 1.417 calorii pe zi, cu 219 mai puţine decât cei care au stabilit o limită pe zi a numărului de calorii.

„Cei cu buget zilnic de calorii au redus aportul caloric la mesele în cazul cărora au considerat că exista cel mai mare risc de a mânca excesiv, precum cina sau gustările, dar nu au luat în considerare celelalte mese. Cei care au urmat „un buget“ pentru fiecare masă în parte au redus numărul de calorii la toate mesele, ceea ce a redus aportul zilnic'', a explicat doctor Miaolei Jia, profesor asociat la Warwick Business School, conducătorul studiului.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: