Produse alimentare „sănătoase” pe care este mai bine să le eviţi

Produse
alimentare „sănătoase” pe care este mai bine să le eviţi

Este recomandat să evitaţi sosurile pentru salate. FOTO: Business Insider

Oamenii vor să consume alimente care să fie produse într-un mediu cât mai ferit de substanţe chimicale şi astfel cumpără ceea ce este prezentat drept natural. Ce ne facem, însă, când produsele alimentare naturale sau organice nu sunt ceea ce par a fi.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Business Insider” încearcă să demitizeze o serie de alimente sau produse prezentate drept soluţii pentru o dietă sănătoasă. Astfel, aduce în atenţia publicului o serie de „alimente sănătoase” care, de fapt, îţi pot face rău.

1.Sucurile „naturale” din comerţ

Nu pe toate produse pe care este scris suc natural cu X la sută pulpă de fructe, este spus adevărul. Pentru numeroase sucuri „naturale” nu sunt folosite deloc fructe, ci substanţe chimice având gust de fructe, la care este adăugat o cantitate consistentă de zaharuri.

2.Alimentele procesate având „un conţinut scăzut de grăsime” şi cele „fără grăsimi”

A devenit o obişnuinţă pentru producători să aducă pe piaţă noi tipuri de mâncare prezentate drept „fără grăsimi” sau având „un conţinut scăzut de grăsimi”. Marea problemă este că în momentul în care sunt eliminate toate tipurile de grăsimi, mâncarea îşi pierde gustul, iar unii din cei din industria alimentară aleg să pună zahăr în produse pentru a recăpăta un gust acceptabil. Aşadar, este recomandată o privire atentă pe etichetă pentru a şti ingredientele folosite pentru un anumit aliment.

3.Alimente ecologice procesate

Eticheta de aliment organic a fost promovată în ultimii ani. Oamenii încearcă să evite produse îmbunătăţite genetic şi vrea să consume alimente cât mai naturale. Dar ce ne face în momentul în care alimentele considerate „organice” nu au un proces de producţie în care să fie respectată o cale naturală. Un exemplu oferit de „Business Insider este al zahărului ecologică din trestie brută care, de fapt, este 100% zahărul normal care se găseşte în orice magazin de produse alimentare.

4.Majoritate dressingurilor pentru salate

Clienţii unui restaurant sau fast-food fac apel de cele mai multe ori la dressingurile pentru salate în încercarea de a o anumit gust produsului cumpărat. În prepararea acestor sosuri sunt folosite ingrediente precum: zahăr, uleiuri vegetale sau alte substanţe chimice.

5.Margarina

Specialiştii oscilează prin studiile lor între promovarea untului şi a margarinei. Când este „demonizat” un produs, când altul. Cu toate acestea, în gândirea comună, despre margarină se spune că ar fi alimentul pe care trebuie să-l evităm din cauza conţinutului ridicat de uleiuri vegetale rafinate.

6.Băuturile revigorante pentru sportivi

Acest tip de băuturi conţin electroliţi şi zahar care pot oferi un plus de energie, în anumite cazuri. Cu toate acestea, majoritatea oamenilor nu au nevoie să consume asemenea produse dacă vor să evite un surplus de substanţe nerecomandate.

7.Dietele cu un conţinut diminuat de carbohidraţi

Dietele sărace în carbohidraţi sunt populare de mai multe decenii. În ultimii 12 ani, studii succesive au arătat o asemenea dietă este utilă pentru cei care îşi doresc să piardă în greutate. Însă, printre alimentele care de obicei sunt parte a acestei diete, au început să-şi facă din ce în ce mai mult simţită prezenţa produse batoanele proteice  neindicate deoarece nu pot suplini mesele normale şi regulate.

8.Dietă vegană cu alimente nesănăoase

La prima vedere, oricine ar citi subtitlul ar spune că este o contradicţie între termeni. Nu, nu este. Printre alimentele care de obicei constituie o dietă vegană sunt promovate şi produse procesate care încalcă regula de bază a ceea ce reprezintă această dietă.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările