Prăjelile şi sosurile sunt de evitat în diabetul zaharat de tip 2. Trucuri care ajută la controlul zahărului în sânge

Prăjelile şi
sosurile sunt de evitat în diabetul zaharat de tip 2. Trucuri care ajută la
controlul zahărului în sânge

Cartofii prăjiţi trebuie evitaţi de persoanele care au diabet zaharat de tip 2

Gestionarea corectă a diabetului zaharat de tip 2 este esenţială pentru pacienţii care suferă de acestă afecţiune. Ce trebuie să includă rutina alimentară.

Ştiri pe aceeaşi temă

Gestionarea corectă a diabetului zaharat de tip 2 este esenţială pentru pacienţii care suferă de acestă afecţiune. Specialiştii site-ului de ştiri medicale webmd.com au întocmit o listă a activităţilor care trebuie incluse pentru a atinge acest scop.

Cunoaşterea „numerelor“. Verificarea nivelului zahărului în sânge măcar o dată pe zi contează, la fel şi ţinerea unui jurnal în acest sens. Aflaţi ce înseamnă nivel normal, mare şi mic. În acest fel, poate fi depistat tiparul bolii şi informa echipa de medici pentru o mai bună personalizare a tratamentului.

Fiţi atenţi la porţii! Chiar şi atunci când consumaţi mâncare sănătoasă, cantitatea poate fi prea mare. O regulă de aur este aceea de a umple farfuria pe jumătate cu fructe şi legume iar cealaltă jumătate cu proteine vegetale şi cereale integrale. Fibrele conţinute în fructe şi legume ajută digestia şi menţin constant nivelul zahărului în sânge, în timp ce carbohidraţii sunt descompuşi în glucoză imediat ce sunt consumaţi. Din această cauză, este important să alegem carbohidraţii din fructe, legume, leguminoase şi cereale integrale.

Grăsimile sunt şi ele importante pentru organism pentru că furnizează energie. Dar cele rele – grăsimile saturate şi trans – sunt greu de manageriat, astfel că sunt indicate cele mononesaturate, omega-3 sau polinesaturate. Adică acelea din peşte, carne slabă în loc de carne roşie. Alimentele prăjite sunt de evitat, la fel şi sosurile, în timp ce produsele lactate degresate sunt permise.

Exerciţiile fizice regulate ajută la buna funcţionare a insulinei. A fi activ este vital pentru reducerea nivelului zahărului în sânge. De ajutor sunt plimbările, înotul, yoga, dansul, orice activitate fizică vă face plăcere şi care trebuie inclusă în programul zilnic.

Atenţie la numărul de kilograme! Cele în plus pun presiune pe organism şi cresc nivelul zahărului în sânge. Un jurnal alimentar poate da imaginea exactă a ceea ce mâncaţi în fiecare zi şi uşura micile schimbări care trebuie făcute în dietă. Faceţi loc mişcării fizice măcar timp de 30 de minute în fiecare zi. Fiecare kilogram în minus poate face diferenţa.

Unele persoane cu diabet pot manageria boala fără ajutorul medicamentelor, dar doar doctorul diabetolog poate spune asta. Pacienţii care au nevoie de insulină trebuie să o ia chiar dacă se simt bine. Aceasta are un efect direct asupra nivelului de zahăr sin sânge, menţinându-l constant.

Diabetul este o boală care afectează întreaga familie, astfel că un stil de viaţă sănătos poate ajuta atât pacientul care poate gestiona afecţiunea mai uşor, cât şi pe cei din jurul acestuia.

 

 

 

 

 

 

 

citeste totul despre: