Piersicile, gustoase, dar şi sănătoase

Piersicile, gustoase, dar şi sănătoase

Mâncată cu coajă, o piersică ne furnizează mai mult de 3 sferturi din necesarul zilnic de vitamina C.

Coajă pufoasă, parfum îmbietor, miez dulce şi zemos... Piersicile sunt unul dintre cele mai apetisante fructe. Pe deasupra, au şi efecte benefice asupra sănătăţii.

Ştiri pe aceeaşi temă

Piersicile proaspete, coapte, sunt un aliment gustos, uşor de digerat şi sărac în calorii. Un fruct de mărime medie cântăreşte cam 100 g şi conţine 30 de calorii. Piersicile uscate au de 6 ori mai multe calorii decât cele proaspete. Dar 50 g de fructe uscate asigură mai mult de o treime din necesarul zilnic de fier al unui organism şi o bună parte din cel de potasiu.

Iată cum contribuie piersicile la sănătatea noastră!

Vitamina C. Dacă o mâncăm cu coajă, o piersică ne furnizează mai mult de 3 sferturi din necesarul zilnic de vitamina C. Dar, atenţie: în compot, îşi pierd peste 80% din conţinutul de vitamina C al fructului crud.

Provitamina A. Numită şi betacaroten, aceasta oferă o protecţie importantă pentru piele. În organism, este transformată parţial în vitamina A – motiv pentru care se numeşte provitamina A.

Vitamina B1. Este o vitamină importantă pentru sistemul nervos.

Vitamina B2. Este cunoscută şi ca riboflavină şi are un rol însemnat în metabolizarea grăsimilor, a proteinelor şi a carbohidraţilor.

Calciu. Este responsabil pentru sănătatea oaselor şi a dinţilor, dar are un rol important şi în buna funcţionare a muşchilor.

Găseşti pe Clicksanatate.ro mai multe motive să mănânci mai des piersici vara asta!

Alimente pe care le consumi la ore greşite

Obiceiuri care te îmbătrânesc prematur

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările