„Multe femei supraponderale mănâncă pur şi simplu prea mult“. Cum restabilim greutatea sănătoasă prin metode naturale

„Multe femei supraponderale mănâncă pur şi simplu
prea mult“. Cum restabilim greutatea sănătoasă prin metode naturale

Supraalimentaţia şi sedentarismul sunt principalele riscuri în bolile cardiovasculare

Femeile sunt mult mai dispuse să urmeze diete de slăbit. Totodată, este şi mai probabil ca ele să sufere de afecţiuni de tiroidă, comparativ cu bărbaţii, de sindromul ovarelor polichistice, care pot duce la probleme legate de greutate.

Este uşor de crezut că o creştere în greutate este controlată doar de mecanismul pătrunderii caloriilor şi ieşirii energiei. Deşi în majoritatea cazurilor despre asta e vorba, există o serie de alte motive pentru creşterea în greutate, iar unele dintre acestea pot părea surprinzătoare, subliniază dr. Marilyn Glenville, specialistă britanică în sănătatea femeii.

În „Cartea sănătăţii femeiii“ specialista nu are niciun dubiu legat de faptul că dietele îngraşă. „Când restricţionaţi aportul alimentar organismul crede că este vorba despre o reducere de mâncare şi nu ştie cât de va întinde „foametea“ astfel că încetineşte metabolismul care va arde în acest caz mai puţine calorii. A doua reacţie a organismului este de a elimina apa şi muşchii şi a păstra depozitele de grăsime. În aceste condiţii, ni se poate părea că slăbim, dar după un timp greutatea revine. Când reîncepem să mâncăm greutatea se acumulează ca grăsime.

Numărul de calorii, dar şi tipul acestora

Pentru a pierde în greutate şi pentru ca acest lucru să se menţină, mai spune specialista, trebuie să luăm în considerare nu doar numărul de calorii, ci şi tipul acestora.

Trebuie să consumăm alimente sănătoase din trei grupe alimentare: grăsimi – nesaturate – carbohidraţi – nerafinaţi  şi simpli, proveniţi din fructe - şi proteine – ouă, nuci, seminţe. Dacă omitem oricare dintre cele trei grupe, eforturile noastre de a slăbi vor fi în zadar.

Multe femei supraponderale consumă pur şi simplu prea mulţi carbohidraţi rafinaţi şi prea multe grăsimi – biscuiţi şi prăjituri, mai spune medicul.

Nici dietele lipsite sau sărace în grăsimi nu funcţionează, deoarece alimentele conţin adesea alte ingrediente nesănătoase – în special zahăr şi sare – pentru a le face mai gustoase. Orice conţine zahăr în cantităţi suplimentare va declanşa dezechilibrul glicemiei, încurajând creşterea în greutate.

Avem nevoie de niveluri adecvate de vitamine, minerale, grăsimi esenţiale şi aminoacizi pentru ca organismul să fie sănătos şi să ardă excesul de grăsime dacă e cazul. Dacă organismul depistează vreo  necesitate crescută a anumitor nutrimenţe pot apărea poftele. Dacă răspundem prin consum de alimente de proastă calitate care nu conţin aceşti nutrienţi, poftele vor continua şi ne vom îngrăşa.

Medicamente care pot îngrăşa

Unele medicamente pot fi cauza unei creşteri în greutate, cel mai adesea fiind vorba de corticosteroizi, anticoncepţionale, terapia de substituţie hormonală şi antidepresive.

Îndulcitorii artificiali pot, de fapt, să mărească apetitul ducând la creşterea în greutate. Problema este că deoarece dau acel gust de dulce fără calorii creierul devine confuz şi începe să caute acele calorii care lipsesc prin declanşarea apetitului.

Tratamentul medicamentos pentru scăderea în greutate poate părea o soluţie minunată, dar el poate opri organismul să absoarbă vitaminele liposolubile – A,D, E şi K – esenţiale pentru sănătate generală. Putem suferi, de asemenea, de scurgeri anale care pot fi prevenite doar dacă adoptăm o dietă fără grăsimi.

Regim cu indice glicemic scăzut

Singurul mod de a slăbi cu succes şi permanent este de a ne schimba stilul de viaţă. Sunt de evitat zahărul, îndulcitorii artificiali şi alimentele rafinate. Medicul recomandă principiile dietei bazate pe indice glicemic scăzut. Indicele glicemic măsoară cât de repede este eliberat zahărul în sistemul circulator. O eliberare rapidă a zahărului poate cauza mărire a nivelului de insulină, în schimb acesta poate preveni descompunerea grăsimii depozitate.

Pentru a pierde în greutate trebuie să consumăm alimente care eliberează încet zahărul pentru ca grăsimea să fie arsă ca energie. Cerealele integrale, nucile, seminţele şi legumele au un indice glicemic scăzut. În plus, trebuie să adăugăm proteine la fiecare masă. Combinarea unei proteine cu un carbohidrat încetineşte rata digestiei, lucru care înseamnă că glicemia rămâne stabilă, făcând mai uşoară pierderea în greutate.

În final, trebuie să ne asigurăm că avem un aport bun de acizi graşi esenţiali din peşte gras – sardele şi sardine – nuci şi seminţe deoarece avem nevoie de grăsimi esenţiale pentru a scădea în greutate.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: