Există soluţii reale să slăbim fix în zonele-problemă? Care sunt cele mai eficiente mişcări ca să arzi grăsimea

Există soluţii reale să slăbim fix în
zonele-problemă? Care sunt cele mai eficiente mişcări ca să arzi grăsimea

Flotările se numără printre cele mai eficiente exerciţii fizice pentru arderea grăsimilor periculoase de pe abdomen FOTOGRAFII Arhivă

Toate reclamele la produse sau la programe de slăbit care ne ajută să scăpăm exact de grăsimea din zonele cu probleme se bazează pe un neadevăr, avertizează specialiştii.

Ştiri pe aceeaşi temă


Mai multe studii au demonstrat că slăbirea ţintită este aproape imposibilă. Cele mai optimiste rezultate au fost obţinute de oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Copenhaga, Danemarca. Aceştia au testat eficienţa exerciţiilor de flexie şi extensie, timp de 30 de minute încontinuu, cu o rezistenţă uşoră, pentru un singur picior (este vorba despre exerciţii efectuate fie cu un săculeţ de nisip prins de gleznă, fie de cele realizate la un aparat special din sălile de fitness).

Specialiştii au constatat că, într-adevăr, fluxul sangvin a crescut în piciorul antrenat, iar o parte dintre celulele de grăsime au început să fie consumate mai mult decât la celălalt picior. Principala problemă a fost că diferenţele între piciorul antrenat şi cel relaxat erau atât de mici, încât nu au putut fi considerate relevante.

De altfel, un alt studiu care a vizat, de data aceasta, antrenarea diferită a braţelor timp de 12  săptămâni a obţinut rezultate mult mai pesimiste. Investigaţiile imagistice prin rezonanţă magnetică au arătat că niciunul dintre cei 104 participanţi nu a pierdut mai multă grăsime la nivelul braţului antrenat decât la cel neantrenat.

Corpul nu arde grăsimile după placul nostru

Grăsimea din adipocite (celulele de grăsime) există sub forma unor compuşi chimichi numiţi trigliceride. Iar muşchii nu pot folosi direct aceste substanţe pe post de combustibil pentru activităţile obişnuite, nici măcar pentru a face faţă efortului din timpul exerciţiilor fizice. Ar fi ca şi cum ai încerca să alimentezi un Jaguar cu petrol.

Aşadar, grăsimea trebuie să fie, mai întâi, descompusă în glicerol şi acizi graşi liberi, care intră apoi în fluxul sangvin pentru a conferi muşchilor energia de care au nevoie, explică Bret Contreras, autorul cărţii „Anatomia exerciţiilor fizice cu greutăţi“, citat de Fox News. Aceasta înseamnă că grăsimea poate proveni de oriunde din corp, nu numai din zonele pe care le antrenezi.

În funcţie de localizarea grăsimii, ea poate fi categorisită în grăsime subcutanată şi viscerală (interioară, care înconjoară organele interne). Grăsimea viscerală este cea responsabilă de aşa-numitele zone-problemă ale bărbaţilor: abdomenul şi pieptul. Iar vestea bună este că acestea sunt zonele de unde bărbaţii slăbesc oricum cel mai uşor, potrivit cercetătorilor de la Şcoala Medicală Harvard.

Bărbaţii prezintă, în mod natural, mai mulţi receptori de grăsime în zona trunchiului decât femeile. Aşa se face că, atunci când bărbaţii mănâncă fast-food, de exemplu, eliberarea de insulină, asociată, să spunem, cu privarea de somn sau cu stresul unui termen-limită la serviciu, declanşează eliberarea în exces de cortizol (hormonul stresului). Apoi nivelul estrogenilor (hormonii sexuali feminini, care se regăsesc şi în organismul bărbaţilor) creşte, ceea ce determină o acumulare de grăsime cu precădere pe abdomen şi pe piept.

Totuşi, pentru că grăsimea viscerală, adică aceea care se stochează la nivelul abdomenului, reacţionează cel mai rapid la hormoni, mişcarea şi adoptarea unui stil de viaţă sănătos sunt suficiente pentru ca bărbaţii să scate uşor de ea. În timpul exerciţiilor fizice, în corp se eliberează hormoni care controlează dezvoltarea masei musculare, metabolismul şi apetitul.

Care sunt cele mai eficiente exerciţii pentru a scăpa de grăsimea nedorită?

Specialiştii Fox News spun că soluţia cea mai eficientă este antrenarea mai multor grupe mari de muşchi simultan, cu exerciţii de forţă: genuflexiuni cu greutăţi, flotări şi ridicarea de greutăţi.

Astfel, nu doar că arzi mai multe calorii decât în cazul vestitelor abdomene (până la urmă, o jumătate de kilogram de grăsime înseamnă 3.500 de calorii), dar lucrarea unor grupe mari de muşchi stimulează formarea şi dezvoltarea optimă a unei părţi mari din musculatură şi, deci, duce la creşterea vitezei metabolismului – ceea ce determină o acumulare redusă a grăsimilor şi un consum crescut al acestora.

Foarte important este şi ritmul de executare a exerciţiilor – se recomandă 3-4 seturi a câte 10-12 repetări, cu pauze nu mai mari de 60 de secunde între seturi. Astfel este eliberat un nivel mai mare de hormon de creştere şi de testosteron, ambii necesari pentru creşterea masei musculare.

Femeile ard grăsimile diferit faţă de bărbaţi

Se ştie că femeile acumulează cu aproximativ 5-10% mai multă grăsime decât bărbaţii. Şi, spre de aceştia, ele ard mai multe calorii în timpul exerciţiilor fizice, dar, din păcate, nu la fel de multă grăsime. Caloriile arse de femei în timpul mişcării provin, mai degrabă, din rezervele calorice ale organismului. În plus, femeile stochează mai eficient grăsimea, în scopul reproducerii, subcutanat, în zone de unde este mult mai greu de eliminat: pe coapse şi pe şolduri.

Totuşi, şi în cazul lor sunt eficiente aceleaşi recomandări de exerciţii fizice cu antrenarea cât mai multor grupe musculare mari, pentru creşterea metabolismului. 

Citeşte şi:

5 lucruri pe care nu le ştiai despre grăsimea corporală

Mulţi dintre noi o detestă, dar nu toată grăsimea de pe corp este nocivă. De altfel, colăceii nu sunt cei mai periculoşi, ci ţesutul adipos care nu este la vedere ar trebui să ne îngrijoreze, spun specialiştii.

Pastile de slăbit care te transformă în canibal. Ce se poate ascunde în suplimentele alimentare chinezeşti

Autorităţile din Coreea de Sud au arestat doi studenţi pentru vânzarea unor produse de slăbit care conţineau, pe lângă substanţe interzise, şi carne umană. Studenţii au declarat că au cumpărat pastilele de pe un site din China.

7 moduri să-ţi conturezi muşchii zi de zi fără prea mult efort

Prea puţini dintre noi au suficient timp sau sunt dispuşi să facă efortul de a merge la sală de trei ori pe săptămână, aşa cum recomandă specialiştii pentru un trup bine conturat şi, desigur, pentru a-şi menţine starea de sănătate. Dar sunt câteva mici lucruri pe care le putem face în fiecare zi, astfel încât să nu ne dăm programul peste cap.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările