FOTO Cele mai bune preparate de sezon care au mai puţin de 90 de calorii

FOTO Cele mai bune preparate de sezon care au mai puţin de 90 de calorii

Pepenii bine copţi sunt surse inegalabile de apă şi de substanţe nutritive FOTO Shutterstock

Poate că te-ai antrenat din greu ca să ajungi în formă pentru vara aceasta, mai greu este să te menţii. Iată câteva idei de gustări şi de băuturi de sezon delicioase şi, în acelaşi timp, sărace în calorii, recomandate de revista „Health“.

Ştiri pe aceeaşi temă

 

Pepene verde

Pepenele verde este, cu siguranţă, vedeta verii, fiind în acelaşi timp ieftin, gustos şi bogat în substanţe nutritive variate, de la vitaminele A, B1, B6 şi C, la minerale esenţiale, cum sunt magneziul şi potasiul şi antioxidanţi importanţi: carotenoizi şi licopen. Mai mult, pepenele verde este bogat în citrulină, un aminoacid folosit de organism pentru a crea un alt aminoacid, arginina. Acesta din urmă are un rol esenţial: acela de a elimina amoniacul din corp şi de a produce oxid nitric, o substanţă ce relaxează vasele de sânge.

Îngheţată din lămâie şi afine

Această gustare are numai 43 de calorii şi un gust acrişor de lămâie care se completează perfect cu afinele bogate, în antioxidanţi. Ai nevoie de 125 ml de apă, 100 g de zahăr, o lămâie proaspăt stoarsă, iaurt, 140 g de afine şi câteva forme în care să torni compoziţia.

Pune la fiert apa cu zahărul şi amestecă în mod constant. După ce a atins punctul de fierbere, compoziţia se lasă la răcit timp de 5-10 minute. Între timp, amestecă sucul de lămâie cu iaurtul, adăugând siropul de zahăr până când se omogenizează, după care pune afinele. Pune amestecul într-o tavă pentru cuburi de gheaţă, pune şi nişte beţişoare (care vor deveni beţele îngheţatei) şi lasă la îngheţat pentru aproximativ trei ore.

O astfel de îngheţată cu afine şi lămâie conţine doar 43 de calorii şi nicio grăsime, ceea ce o face gustarea răcoroasă şi potrivită pe timp de vară.

Gazpacho de roşii galbene în „ceşcuţe“ de castraveţi

Roşiile reprezintă pricipalele ingrediente ale oricărei mese de sezon. În Spania, legumele sunt transformate în gazpacho, o supă servită rece în timpul lunilor de vară, mai ales datorită calităţilor sale răcoritoare. Servită în „ceşcuţe“ din castraveţi din care ai scos miezul, gazpacho de roşii galbene aduce doar 80 de calorii.

Pentru a pregăti această gustare ai nevoie de 2 căţei de usturoi, 1 ceapă verde, 2 kg de roşii galbene, 2 ardei graşi curăţaţi de seminţe şi tăiaţi cuburi, 3 linguri de oţet de orez, 2 linguriţe de sare, 1 linguriţă de piper negru şi 4 mari.

Taie în bucăţele usturoiul, ceapa verde, roşiile galbene şi ardeii graşi, după care asezonează totul cu oţet, sare şi piper. Compoziţia se căleşte şi apoi se lasă la răcit. Castraveţii se taie în bucăţi mai mari după care se scoate puţin din miez şi se adaugă Gazpacho. A se mânca imediat. 

Frigărui din fructe

Acest desert suculent şi dulce poate să satisfacă orice gurmand pretenţios. Ai nevoie de 1 căpşună, o bucată de kiwi, o bucată de pepene galben, o bucată de ananas şi 2 afine de dimensiuni mari. Gustare are doar 50 de calorii.

Porumb picant la grătar cu brânză feta şi lime

Porumbul are un gust mai bun pe grătar decât fiert. Iar dacă îi adaugi ulei de măsline şi, după ce s-a rumenit, îi pui deasupra brânză feta sfărâmată, suc de lime şi puţină boia de ardei iute, ai obţinut o gustare ideală de vară. O jumătate de porumb astfel preparat conţine 78 de calorii.

Îngheţată de căpşune cu oţet balsamic

Ai nevoie de 240 ml de oţet balsamic, 150 g de zahăr, 500 g de căpşuni şi de 170 ml de apă. Oţetul balsamic se fierbe pentru aproximativ 12 minute sau până se transformă în sirop şi apoi se lasă la răcit. Între timp, într-un vas mic cu fund dublu, topeşte zahărul în apă, până ce compoziţia dă în clocot.

După ce a fiert timp de 30 de secunde, se lasă la răcit pentru 5 minute. Cu ajutorul unui blender vertical, căpşunele se fac piure şi se combină cu siropul de zahăr. Compoziţia se pune în forme, umplute doar pe jumătate. După ce au fost lăsate timp de o oră la îngheţat, formele se scot din congelator şi se adaugă oţetul balsamic fiert, după care restul de piure de căpşuni şi beţişoare. Se lasă la îngheţat pentru trei ore. Îngheţata are doar 89 de calorii şi un singur gram de grăsime.

Creveţi la grătar cu lămâie, portocală şi ulei de busuioc

Creveţii sunt un aperitiv grozav pentru un grătar de vară. Ai nevoie de 60 de creveţi medii, de 2 portocale şi 2 lămâi, 120 ml de ulei de măsline, busuioc proaspăt tocat, 1 linguriţă de sare şi o jumătate de linguriţă de piper negru.

Cele două portocale şi lămâi se storc într-un castron, după care se adaugă uleiul de măsline şi cele trei linguri de busuioc tocat. În această compoziţie se adaugă creveţii, sarea şi piperul negru, ca mai apoi totul să fie introdus la frigider pentru 30 de minute.

Apoi, creveţii se scot din amestec şi se pun pe grătar, aproximativ două minute pe fiecare parte. Patru creveţi gătiţi astfel au 76 de calorii şi doar două grame de grăsime.

Îngheţată de fructe cu vin spumant

Ai nevoie de 110 g de zahăr brun, 120 ml de apă şi aceeaşi cantitate de vin spumant, câteva căpşuni şi kiwi tăiate felii. După ce zahărul şi apa au fiert, se lasă la răcit timp de cinci minute, ca mai apoi să fie combinate cu vinul spumant. Bucăţile de fructe se pun în forme alungite (se găsesc forme speciale de îngheţată din silicon în comerţ) în care se toarnă şi amestecul cu vin spumant. Se pun beţişoare şi se lasă la îngheţat timp de patru ore. O astfel de îngheţată are 74 de calorii.

Frigărui de creveţi cu sos teriyaki

Un banal grătar poate să capete o aură tropicală dacă frigăruile de creveţi sunt combinate cu ananas şi cu sos teriyaki (sos de soia). Ai nevoie de 4 creveţi, 6 bucăţi de ananas, 1 linguriţă de sos teriyaki. Creveţii şi ananasul se pun pe beţişoare şi se rumenesc pe grătar, iar apoi sunt asezonate cu sosul teriyaki. Două frigărui conţin 46 de calorii.

Salată iceberg cu brânză mucegăită şi firişoare de bacon

Ingredientele necesare sunt 170 g de iaurt degresat, 120 de grame de brânză cu mucegai, o jumătate de linguriţă de sare şi o jumătate de linguriţă de piper negru, 4 felii de bacon crocant şi o salată iceberg. Într-un bol se amestecă iaurtul cu brânza mucegăită (astfel, conţinutul de grăsimi scade considerabil), cu sarea şi cu piperul negru, iar baconul se mărunţeşte. Salata se taie în sferturi pe care se adaugă amestecul de iaurt şi brânză, dar şi bucăţile de bacon. La final, te-ai ales cu 20 de calorii pe bucata de salată şi un gram de grăsime.

Gustări Caprese

Cu doar 74 de calorii, aceste aperitive revigorante pot să facă deliciul unei petreceri reuşite. Tot ce trebuie să faci este să tai roşiile în jumătăţi şi să adaugi bucăţi mici de mozzarella şi frunze de busuioc, apoi să le stropeşti cu ulei de măsline.

Sandviş energizant

O gustare delicioasă şi energizantă în timpul pauzei de masă sau chiar la picnic, mai ales dacă ai depus efort fizic, se prepară din felii de pâine integrală tăiate în triunghiuri, peste care se pun bacon, felii de roşii şi salată verde. Un astfel de sandviş are doar 72 de calorii.

Supă rece de castraveţi

Nimeni nu vrea să mănânce o supă caldă într-o zi fierbinte, aşa că supa rece de castraveţi constituie o mâncare ideală şi foarte uşor de preparat. Sunt necesare următoarele: 300 g de castravete tocat, 170 g de iaurt degresat, 1 lingură de mentă proaspătă, 3 cuburi de gheaţă, un vârf de cuţit de sare.

Tot ce trebuie să faci este să amesteci toate ingredientele într-un blender. Supa se poate servi imediat sau după ce a a fost lăsată în frigider. O porţie are 79 de calorii.

Desert cu pepene verde şi brânză feta

Pe un beţişor se pun bile din pepene verde, cuburi din brânză feta şi frunze de mentă. Cinci astfel de frigărui au 46 de calorii.

Pina Colada Smoothie

Această băutură de doar 79 de calorii se obţine din amestecul unor bucăţi de ananas cu 60 de ml de apă de cocos, 60 g de iaurt degresat cu gust de vanilie şi 230 g de gheaţă. Totul se pune în blender şi se amestecă până se omogenizează.

 

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările