Excesul de fructe proaspete ne poate îngrăşa. Mai ales dacă sunt dulci

Excesul de fructe
proaspete ne poate îngrăşa. Mai ales dacă sunt dulci

Fructele dulci au calorii care pot contribui la creşeterea în greutate

Fructele şi legumele sunt baza oricărei diete sănătoase. Cumpătarea este şi de această dată cuvântul de ordine pentru că excesul de fructe proaspete, mai ales dacă sunt dulci, aduce un plus de calorii care poate contribui la creşterea în greutate.

Ştiri pe aceeaşi temă

Atât fructele, cât şi legumele sunt relativ sărace în calorii. Ele nu pot lipsi din alimentaţia sănătoasă pentru că aduc organismului glucide, vitamine, minerale, hormoni, fitochimicale şi enzime. Totodată, sunt o sursă bogată de antioxidanţi  precum bioflavonoidele, vitamina C, seleniu, zinc, care ne protejează împotriva unor boli degenerative, printre care cancerul şi bolile de inimă. În plus, această grupă de alimente ne furnizează cea mai mare parte a dozei noastre zilnice de vitamina C.

Datorită conţinutului mare de apă, legumele şi fructele sunt deosebit de valoroase în menţinerea greutăţii corporale.

Însă, un consum exagerat de fructe proaspete, mai ales dacă sunt dulci, aduce un plus de calorii care poate contribui la creşterea în greutate. Tot din cauza valorii energetice crescute – în medie 260 de kilocalorii la 100 de grame – fructele deshidratate trebuie consumate doar în cantităţi mici.

Consumul de fructe dulci sau uscate cu un conţinut ridicat de zaharuri este contraindicat şi după mesele copioase la care s-au servit multe legume şi verdeţuri,  întrucât încetinesc digestia şi favorizează procesele de fermentaţie intestinală, potrivit „Abecedarului de nutriţie“, cooordonat de prof.dr. Nicolae Hâncu, medic de diabet, nutriţie şi boli metabolice.

citeste totul despre: