Dr. Simona Tivadar: „Eu nu ţin post. Tu crezi că ţii?“

Dr. Simona
Tivadar: „Eu nu ţin post. Tu crezi că ţii?“

Legumele sunt de bază într-o dietă sănătoasă, fie că e post sau nu

Am intrat în postul Paştelui. Dr. Simona Tivadar, medic de dibet, nutriţie şi boli metabolice, explică ce anume ar trebui făcut în această perioadă, din punctul ei de vedere.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Recunosc, nu ţin post. Şi nu cred că voi arde în focul Gheenei pentru asta“, scrie medicul în cartea intitulată „Medicină, nutriţie şi bună dispoziţie“, apărută recent.

„Sau, aş putea spune că ţin post tot timpul, ca Papa: mănânc aproape numai peşte, brânzeturi şi, din când în când, ouă“, potrivit aceleiaşi surse.

Medicul militează pentru cumpătare şi nu pentru îndoparea cu tot soiul de produse aşa-zise „de post“; soia sub toate formele, seminţe cu nemiluita şi uleiuri în cantităţi mari. Toate acestea mai degrabă ne îmbolnăvesc . „Încă din copilărie, postul însemna asceză: mâncare puţină, plăcinte cu varză şi lobodă coapte în cuptorul de pâine, ulei de la „moara“ satului, obţinut prin presare la rece, între pietre, adăugat cu multă stricteţe în unele mâncăruri şi doar în zilele în care era dezlegare la untdelemn, câteva fructe uscate sau nuci, mămăligă şi fasole, cartofi copţi cu salată de varză murată sau zeamă de varză“.

„Dacă postul vă îmbolnăveşte, vă îngraşă, vă creşte colesterolul sau trigliceridele şi nu vă face mai meditativi, lăsaţi-i pe alţii să ţină. Mâncaţi miercurea şi vinerea doar legume şi fructe, nu drăcuiţi în trafic şi veţi fi mai aproape de Rai. Altfel, vă apropiaţi mai degrabă de bypassul coronarian sau de veşnica pomenire, nu neapărat duioasă“, conchide medicul.

  

citeste totul despre: