Dietă de toamnă pentru podoaba capilară

Dietă de toamnă pentru podoaba capilară

Căderea părului este unul dintre principalele simptome ale carenţei de fier

După perioada verii, când soarele puternic deteriorează părul, profită de legumele şi de fructele toamnei pentru a-i reda strălucirea. Ele aduc toate vitaminele de care are nevoie podoaba capilară.

Ştiri pe aceeaşi temă

Sezonul estival nu este cel mai „prietenos" pentru podoaba capilară. Soarele puternic şi spălările mai dese din concediu, după băile în mare, îl pot deteriora. În plus, toamna, dar şi primăvara, constatăm că ne cad mai multe fire de păr, ca parte a procesului firesc de regenerare.

De aceea, este important să-i redăm strălucirea, dar şi să-l pregătim pentru sezonul rece, nici el prea blând cu părul. Ceea ce mâncăm influenţează într-o mare măsură sănătatea podoabei capilare, iar în sezonul de toamnă avem la dispoziţie toate vitaminele şi mineralele necesare.

Sfecla roşie stimulează regenerarea

Această legumă a toamnei are un conţinut bogat în acid folic (vitamina B9), ce stimulează producţia de cheratină, proteină care intră în structura firului de păr. Carenţa de acid folic încetineşte regenerarea podoabei capilare.

Problema este că această vitamină se inactivează dacă este expusă unor temperaturi înalte o perioadă îndelungată, aşa încât este recomandat ca sfecla să fie consumată crudă. Pentru că multe persoane nu agreează gustul său în stare crudă, leguma poate fi dată prin răzătoare şi consumată în amestec cu alte legume, cum ar fi morcovul şi ţelina, ca salată de crudităţi.

Sfecla roşie influenţează sănătatea părului şi prin efectul său de eliminare a toxinelor acumulate în ficat. Aşa se explică de ce părul devine mai strălucitor după o cură de detoxifiere.

Fasolea previne căderea părului

Această leguminoasă îmbunătăţeşte aspectul părului datorită fierului din compoziţie. Transportul oxigenului la celule depinde de prezenţa fierului în sânge. În lipsa acestui mineral, organismul produce mai puţină hemoglobină, iar ţesuturile primesc mai puţin oxigen. Are de suferit inclusiv podoaba capilară. De altfel, căderea părului este unul dintre principalele simptome ale carenţei de fier.

Mineralul mai are un rol important în organism: stimulează producerea enzimelor antioxidante, cele care neutralizează radicalii liberi din organism şi care previn în acest mod degradarea ţesuturilor.

În lipsa acestor enzime, părul devine friabil şi se regenerează mult mai greu. Deşi acest mineral se găseşte în concentraţie mai mare în carnea roşie, legumele toamnei, printre care şi spanacul de toamnă, pătrunjelul, nucile şi varza, pot fi o sursă bună de fier.

Dovleacul reglează secreţia de sebum

Foarte multe produse pentru îngrijirea părului conţin vitamina A. Un derivat al acesteia, numit acid retinoic, stimulează creşterea firelor de păr. De asemenea, vitamina A stimulează secreţia de sebum la nivelul scalpului. Părul uscat, lipsit de strălucire poate fi urmarea unei carenţe de vitamina A.

Ea se găseşte sub formă de provitamina A în dovleac, morcovi, ardei gras, cartofi dulci, coacăze, zmeură şi în toate vegetalele de culoare roşie, portocalie şi galbenă. Dozele mari de vitamina A pot să aibă efectul contrar celui scontat, determinând căderea părului, însă acest efect nedorit poate apărea doar în urma administrării de suplimente alimentare ce conţin această vitamină. Consumul de legume şi de fructe nu poate cauza o acumulare excesivă de vitamina A în organism.

Merele ajută circulaţia

Creşterea părului este în strânsă legătură cu buna circulaţie a sângelui în organism şi îndeosebi de cea de la nivelul scalpului. Vitamina C, prin efectul său antioxidant, stimulează circulaţia sangvină şi întăreşte pereţii vaselor.

Un alt beneficiu al acestei vitamine este acela că ajută absorbţia fierului în organism, contribuind, indirect, la îmbunătăţirea aspectului podoabei capilare. În acest sezon, avem la dispoziţie o multitudine de legume şi de fructe bogate în această vitamină: fructele de pădure, merele, strugurii, hreanul, morcovii, varza albă şi roşie, ardeiul gras, conopida şi guliile.

Siliciu, pentru un aspect sănătos

Strălucirea podoabei capilare depinde în mare măsură de siliciu, un mineral care face parte din structura firelor de păr şi care este absolut necesar pentru regenerarea lor. Siliciul menţine elasticitatea podoabei capilare şi previne ruperea firelor de păr, ca de altfel şi pe cea a unghiilor.

Din fericire, acest mineral se găseşte în majoritatea vegetalelor, iar persoanele care nu le includ în alimentaţia zilnică riscă să se confrunte cu o carenţă. Dintre legumele toamnei, cele mai bogate în siliciu sunt merele, dovleacul, varza, fasolea, usturoiul şi ceapa.

RECOMANDARE

Mănâncă fasole, sfeclă roşie, varză şi vinete pentru a preveni subţierea firelor de păr! Aceste legume conţin zinc, mineral care stimulează creşterea podoabei capilare.

Legumele şi fructele bogate în vitamina C trebuie consumate crude pentru beneficii maxime.

SFATUL SPECIALISTULUI

Aspectul părului depinde de starea generală a organismului, iar fructele şi legumele sunt esenţiale pentru sănătatea noastră. Efectul lor este mai bun dacă le mâncăm ca atare, fără a le prepara termic şi dacă optăm pentru cele ecologice. Îngrăşămintele care conţin nitraţi blochează hemoglobina, deci transportul oxigenului, şi foliculul pilos nu mai este hrănit. Orice aliment bogat în nutrienţi de calitate, cum sunt legumele şi fructele, şi orice aliment cu efect detoxifiant este de folos pentru sănătatea părului. Dar dacă fumăm, vitaminele şi mineralele pe care le luăm din vegetale nu vor mai avea cine ştie ce efect. Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare, Bucureşti


Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările