Dieta care previne diabetul de tip II: afine de trei ori pe săptămână şi pepene galben cu moderaţie

Dieta care previne diabetul de tip II: afine
de trei ori pe săptămână şi pepene galben cu moderaţie

Pentru a preveni diabetul ar trebui să mâncăm câte 300 de grame de afine, de trei ori pe săptămână FOTO Arhivă

Mâncaţi mai multe fructe şi mai puţină carne – aşa sună recomandarea oamenilor de ştiinţă americani care au realizat cea mai nouă dietă de prevenire a diabetului de tip II. Dar nu toate fructele pot fi consumate după pofta inimii, avertizează ei.

Ştiri pe aceeaşi temă


Afinele scad riscul de a suferi de diabet de tip II (non-insulinodependent) cu 26%, arată cel mai recent studiu al oamenilor de ştiinţă din Marea Britanie, SUA şi Singapore privind dieta de prevenire a diabetului.

Pentru a ajunge la această concluzie, profesorul Qi Sun şi echipa sa au analizat rezultatele a trei studii ample efectuate între 1984 şi 2009, care au cuprins, în total, 187.000 de oameni. La fiecare patru ani, aceştia au răspuns la chestionare privind obiceiurile alimentare, mai ales cât de frecvent consumă fructe (struguri, piersici, prune, caise, banane, pepene galben, mere, pere, portocale, grepfrut, căpşune şi afine). De asemenea, chestionarul cuprindea întrebări legate de consumul de sucuri de fructe.

La finalul acestor studii, 6,5% din participanţi, adică 12.198 au dezvoltat diabet de tip II. Iar concluziile au fost următoarele:

  • Trei porţii pe săptămână de afine (o porţie are 300 de grame de fruct) reduc cu 26% riscul de a dezvolta diabet. Afinele sunt, deci, cele mai eficiente arme împotriva diabetului, potrivit specialiştilor de la Şcoala Medicală Harvard din Boston.
     
  • Trei porţii de struguri pe săptămână scad acest risc cu 12%.
     
  • Trei porţii de mere pe săptămână – cu 7%.
     
  • Rezultatele ar putea fi puse pe seama faptului că aceste fructe au un conţinut ridicat de antocianidine, substanţe care stimulează absorbţia glucozei în organism (potrivit unui studiu pe animale de laborator). De asemenea, fructele respective au în compoziţie cantităţi mari de polifenoli, recunoscuţi pentru beneficiile asupra sănătăţii.
     
  • În acelaşi timp, există fructe care, consumate frecvent, pot creşte uşor pericolul de a suferi dezechilibre ale glicemiei. Este vorba în special despre pepenele galben şi despre căpşune.
     
  • Un pahar cu suc de fructe îmbuteliat pe zi (care nu înseamnă suc de fructe proaspăt stoarse de noi acasă) creşte riscul de diabet cu 21%.
     

Sucurile, chiar şi cele 100% naturale, nu sunt egale cu fructele

Nici măcar fresh-urile, care reprezintă echivalentul «neindustrial», proaspăt, al sucurilor de fructe îmbuteliate nu sunt egale în ceea ce priveşte beneficiile cu fructele consumate integral. „Conţinutul fresh-ului nu poate fi pus la îndoială, iar substanţele nutritive din sucul natural din fructe nu au cum să se piardă. Ce se pierde, însă, prin stoarcere sunt fibrele, acest lucru constituind principala critică adusă fresh-urilor“, explică medicul nutriţionist Adrian Copcea, de la Clinica Asteco din Cluj-Napoca. 

Mai puţină carne

Studii anterioare au arătat că persoanele obişnuite să mănânce multă carne zi de zi se expun, şi ele, unui pericol sporit cu până la 48% de a dezvolta diabet comparativ cu acelea care au scăzut, în timp, consumul de carne.

Citeşte şi:

Prof. dr. Constantin Ionescu-Târgovişte: „Pacienţii mei nu iau medicamente un an întreg“

Profesorul doctor Constantin Ionescu-Târgovişte spune că alimentaţia şi exerciţiul fizic pot avea, de multe ori, rezultate spectaculoase în tratarea diabetului zaharat de tip II.

STUDII Aparatele europene de măsurare a glicemiei nu dau rezultate corecte

Marca „CE“ înscrisă pe ambalajele de măsurare a glicemiei la domiciliu nu garantează corectitudinea rezultatelor obţinute, arată două studii independente prezentate la Congresul Naţional al Societăţii Române de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice.

Cel mai important motiv să faci mişcare: activitatea fizică modifică genele îngrăşării

Genele pot fi de vină pentru îngrăşare, dar le putem modifica prin mişcare, demonstrează un studiu suedez recent. După numai şase luni de activitate fizică regulată, genele celulelor de grăsime din corp se modifică, iar noi putem slăbi mai uşor.

Cum se face cura cu seminţe de in, superalimentele care te menţin sănătos şi suplu

Dacă le mănânci întregi, nu beneficiezi de toate proprietăţile terapeutice ale seminţelor de in. Or, nu degeaba aceste seminţe sunt catalogate drept superalimente, confirmă specialiştii.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările