Dieta flexitariană este mai degrabă un stil de viaţă. Ce presupune un astfel de regim

Dieta flexitariană este mai degrabă un stil de viaţă.
Ce presupune un astfel de regim

Lintea este o excelentă sursă de proteine în dieta flexitariană

Regimurile alimentare bazate pe legume şi fructe au devenit foarte populare în ultimii ani. Ce înseamnă dieta flexitariană şi care sunt regulile de bază explică dieteticienii pentru bbc.com.

Ştiri pe aceeaşi temă

Dieta flexitariană este un regim alimentar potrivit pentru persoanele care vor să aibă o alimentaţie sănătoasă, axată mai mult pe fructe şi legume, dar care nu pot renunţa totuşi la carne. Dieteticianul Emer Delaney a explicat pentru bbc.com ce înseamnă flexitarianism şi ce presupune un astfel de regim.

Regimul alimentar flexitarian urmăreşte să crească aportul de alimente pe bază de plante fîără a elimina complet carnea, a explicat specialistul.Este vorba de a adăuga noi alimente în dietă, făr a exclude vreunul, ceea ce este benefic pentru sănătate. Regimul este axat pe linte, fasole, mazăre, nuci şi seminţe, surse excelente de proteine.

Se ştie că fibrele solubile conţinute în linte şi fasole ajută la reducerea nivelului ridicat de colesterol ca parte a unui regim de viaţă sănătos, astfel că este recomandat consumul lor regulat. Nucile şi seminţele precum cele de in, susan, floarea-soarelui sunt bogate în grăsimi sănătoase care ajută atât la reducerea colesterolului, cât şi la furnizarea de acizi graşi esenţiali.

Cercetările au arătat că practicarea unei diete flexitariene în combinaţie cu un regim de exerciţii fizice susţinut reprezintă un stil de viaţă prin care se reduc riscurile de cancer la sân şi de prostată.

Care este carnea sănătoasă care poate fi inclusă

Atunci când oamenii aleg să includă şi carnea în dietă, cea slabă de bună calitate este recomandată de acest regim. Adică puiul sau curcanul. Cea procesată de tipul şuncă, salam, cârnaţi sau pateu este şi ea permisă, ocazional însă deoarece sunt bogate în grăsimi saturateşi sare şi foarte sărace în vitamine şi minerale.

Cercetările făcute de specialişti ai Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii au dus la concluzia că un consum de 50 de grame de carne procesată pe zi creşte riscul de cancer colorectal, astfel că este bines ă limitam consumul.

Cum ştim că beneficiem de toţi nutrienţii necesari din dieta flexitariană

Celor care se gândesc să treacă la un regim flexitarian le sunt recomandate alimentele de origine vegetală la fiecare masă – cinci porţii de fructe şi legume pe zi - şi cereale integrale. Este o idee bună să includă surse alternative de fier care poate fi în cantitate mai mică în lipsa cărnii roşii. Surse bune pot fi cerealele fortificate cu fier la micul dejun şi legumele de culoare verde – spanac, varză, broccoli - conopidă. Întrucât vitamina C creşte absorbţia de fier, este recomandat un pahar mic – 150 de mililitri – de suc de fructe sau salată de crudităţi care să includă ardei graşi şi roşii.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: