Dieta de aur pentru o inimă puternică

Dieta de aur pentru o inimă puternică

Mănâncă spanac zilnic, deoarece previne hipertensiunea arterială

Bolile cardiovasculare sunt principala cauză de deces la nivel mondial. Pentru a preveni îmbolnăvirea inimii, se recomandă respectarea unor reguli simple. Iată ce alimente menţin inima în formă.

Ştiri pe aceeaşi temă

Alimentaţia bogată în grăsimi „rele" (carne de porc, unt, prăjeli, produse de patiserie), excesul de sare, stresul, fumatul şi sedentarismul sunt principalii inamici ai inimii, susţin medicii. Alimentaţia însă are de departe cel mai mare impact asupra funcţionării inimii.

Aceasta deoarece starea arterelor care alimentează inima cu oxigen depinde de alimentele pe care le punem zilnic în farfurie. Mai exact, o alimentaţie dezechilibrată, săracă în fructe şi în legume, dar bogată în grăsimi saturate favorizează depunerea plăcilor de aterom (de grăsime) pe artere.

În timp, vasele de sânge se îngustează, iar sângele ajunge cu greutate la inimă. Rezultatul: activitatea sistemului cardiovascular este perturbată. Iar de aici şi până la apariţia bolilor de inimă nu mai este decât un pas. Prin urmare, schimbarea alimentaţiei devine esenţială.

Ovăzul combate colesterolul «rău»

Potrivit nutriţioniştilor, ovăzul este ideal pentru a fi consumat la micul dejun. Este o sursă preţioasă de fibre alimentare, care scad nivelul colesterolului „rău" (LDL), şi de acizi graşi Omega 3, care protejează arterele. În plus, conţine acid folic şi potasiu, nutrienţi indispensabili funcţionării inimii la parametri normali.

Somonul, bogat în Omega 3 şi Omega 6

Persoanele care consumă somon de două ori pe săptămână prezintă un risc cu 35 la sută mai mic de a suferi de boli de inimă, susţin oamenii de ştiinţă americani de la Universitatea din California. Somonul reprezintă cea mai bună sursă de acizi graşi Omega 3 şi Omega 6. De asemenea, mai conţine antioxidanţi (de exemplu, carotenoid astaxantin), care luptă împotriva radicalilor liberi şi astfel previn îmbolnăvirea inimii.

Soia previne depunerea grăsimilor

Soia este un alt aliment care menţine inima sănătoasă, deoarece previne depunerea grăsimilor „rele" pe vasele de sânge. Nutriţioniştii ne sfătuiesc să alegem cu grijă produsele pe bază de soia, cele mai multe conţinând o cantitate mare de sare. Sodiul din sare creşte riscul de hipertensiune arterială, un factor care duce la  apariţia bolilor de inimă.

Spanacul menţine elasticitatea vaselor

Bolile de inimă pot fi prevenite prin consumarea zilnică a două porţii de spanac. Cel puţin aşa susţin specialiştii de la Clinica Mayo. Ei au observat că persoanele care mănâncă spanac zilnic prezintă un risc cu 25 la sută mai mic de a suferi de boli de inimă în comparaţie cu cele care nu includ în dietă această legumă. Spanacul menţine elasticitatea vaselor de sânge şi previne hipertensiunea arterială.

Nuci şi migdale, surse de acizi graşi esenţiali

Nucile şi migdalele ar trebui introduse zilnic în dietă, deoarece sunt o sursă importantă de grăsimi sănătoase. Acestea conţin acizi graşi mono- şi polinesaturaţi care protejează inima. În plus, sunt bogate în fibre. Pentru a preveni îmbolnăvirea, nutriţioniştii recomandă zece miezuri de migdale şi cinci de nuci, zilnic.

Merele reglează tensiunea

Hipertensiunea arterială poate fi ţinută sub control prin introducerea în dietă a quercetinei, o substanţă care se găseşte din belşug în mere. Oamenii de ştiinţă americani de la Universitatea din Utah au observat că 730 mg de quercetină administrate timp de 28 de zile reglează nivelul tensiunii arteriale. Quercetina se mai găseşte în grepfrutul roşu, în broccoli, în ceapă şi în fructe de pădure. De asemenea, hipertensiunea poate fi controlată şi cu ajutorul seminţelor de in, altă sursă de fibre şi de acizi graşi Omega 3.

Specialistul nostru
Livia Nena

biolog nutriţionist

Bolile cardiace pot fi prevenite, dar şi „tratate" adoptând o dietă bogată, în primul rând, în acizi graşi nesaturaţi de tip Omega 3 şi Omega 6 (peşte, ulei de măsline, ulei din germeni de grâu etc.). Se mai recomandă strugurii negri şi roşii, afinele, fructele de pădure şi citricele.

La fel de folositoare sunt şi alimentele bogate în carotenoizi (morcov, ardei, roşii, spanac, căpşuni, caise, piersici etc.), deoarece au un caracter puternic antioxidant, protejând astfel inima împotriva proceselor distructive de la nivelul muşchiului cardiac şi al vaselor de sânge.

Beneficii

Mănâncă avocado, deoarece scade nivelul colesterolului „rău" şi creşte nivelul celui „bun".

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările