Dieta care ajută la combaterea depresiei prenatale

Dieta care ajută la combaterea depresiei prenatale

Depresia poate apărea şi înainte de naştere

Am auzit cu toţii de depresia după naştere, dar se poate să nu fi auzit de o afecţiune mult mai comună, numită depresia prenatală, atrag atenţia medicii specialişti.

Ştiri pe aceeaşi temă

Sarcina – chiar dacă planificată sau nu - poate avea ca efect instalarea depresiei, mai ales la femeile predispuse. Un studiu publicat în British Journal of Medicine arată că trei din douăzeci de femei însărcinate suferă de afecţiuni depresive, cu preponderenţă în cea de-a 32-a săptămână de sarcină.

O stare de spirit modificată şi depresia sunt două lucruri distincte. Sarcina este un moment traumatizant, când hormonii fluctuează haotic, organele sunt presate şi întregul organism al femeii este supus unei încordări continue.

Semnul cel mai clar al depresiei prenatale este supărarea permanentă. Alte semne pot fi insomnia, nevoia de a dormi tot timpul, iritabilitatea excesivă, crizele de plâns şi nevoia de singurătate.

Printre cauzele care determină apariţia acestui tip de depresie se numără ereditatea, anxietatea şi stresul - determinate de un loc de muncă dificil sau nou, un deces în familie, un divorţ sau probleme în cuplu. Consilierea psihologică este, fără doar şi poate, soluţia pentru acest tip de problemă.

Mese mici şi dese, fără zahăr rafinat

Însă şi alimentaţia are un impact enorm asupra chimiei creierului. Deşi schimbările în dietă – sentimentul că nu doriţi să mâncaţi sau dorinţa de a consuma junk-food – sunt simptome ale depresiei prenatale, recomandarea este să încercaţi să menţineţi o alimentaţie sănătoasă, spune dr. Marilyn Glenville, specialistă britanică în sănătate şi nutriţie, membru al Societăţii regale de medicină.

Echilibrarea glicemiei este esenţială, deci mâncaţi puţin şi des - şase mici mese pe zi - şi eliminaţi zahărul – cel din prăjituri, biscuiţi şi băuturi răcoritoare – precum şi cofeina. Carbohidraţii care conţin amidon ajută la mărirea nivelurilor de serotonină, unul dintre neurotransmiţătorii implicaţi în controlarea stărilor de bine. Studiile arată că fiecare masă bogată în carbohidraţi şi săracă în proteine poate reduce din simptomele de depresie şi oboseală.

Dealtfel, când ne simţim depresivi avem tendinţa de a consuma pâine, prăjituri şi alimente cu zahăr, toate acestea conţinând carbohidraţi bogaţi în amidon. Cumva, organismul încearcă să-şi prescrie singur medicaţia, mai spune medicul mai sus citat. Dar zahărul şi carbohidraţii rafinaţi cresc energia după care urmează o scădere bruscă. În aceste condiţii, medicul recomandă carbohidraţii bogaţi în amidon de bună calitate proveniţi din orez brun şi pâine din cereale integrale.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: