De ce nu trebuie să-ţi lipsească proteinele din dietă

De ce nu trebuie să-ţi lipsească proteinele din dietă

Surse bune de proteine sunt ciupercile, fasolea, năutul, lintea, alunele, nucile, migdalele.

Avem nevoie în fiecare zi de proteine, mai precis de 46 de grame, în cazul femeilor, şi de 56 de grame, în ceea ce-i priveşte pe bărbaţi. Carenţa proteică slăbeşte imunitatea şi musculatura, creşte pofta de mâncare şi riscul de obezitate.

Ştiri pe aceeaşi temă

Pentru a fi sigur că obţii aportul zilnic necesar de proteine, bazează-te mai puţin pe suplimente alimentare şi mai mult pe dietă. Ai grijă să nu-ţi lipsească ouăle, brânza, carnea de pasăre şi de vită, peştele de 3-4 pe săptămână şi nici ciupercile, fasolea, năutul, lintea, alunele, nucile, migdalele, iaurtul.

Nu rişti să te îngraşi

Când ai o poftă de mâncare exagerată şi mai ales de a mânca dulciuri, înainte de a ceda tentaţiei, aminteşte-ţi că, de fapt, această nevoie indică o lipsă de proteine. Acestea din urmă normalizează nivelul glicemiei. Printre alte cauze ale creşterii apetitului se numără tocmai alimentele prea grase, consumul frecvent de dulciuri sau de carbohidraţi.

Te ocolesc infecţiile

Răceşti prea des sau te deranjează infecţiile urinare care revin? Poate fi de vină şi carenţa de proteine, pentru că aminoacizii pe care corpul îi procură din acestea întăresc sistemul imunitar şi stimulează producerea de anticorpi.

Află pe clicksanatate.ro mai multe motive pentru care proteinele sunt esenţiale!

Cauze nebănuite ale durerilor de cap

Când ar trebui să te alarmeze ganglionii măriţi?

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările