De ce nu suntem sănătoşi? Recomandările pentru un „om obişnuit“ sunt încălcate zi de zi

De ce nu suntem sănătoşi

Recomandările specialiştilor în dietă şi într-un stil de viaţă sănătos sunt menite pentru un om obişnuit. Însă, în zilele noastre, „omul obişnuit“ a depăşit cu mult limitele recomandate de medici, şi în privinţa caloriilor, a zahărului şi chiar a statului jos.

Ştiri pe aceeaşi temă

 
„BuzzFeed“ ne demonstrează de ce „omul obişnuit“ din zilele noastre nu mai este sănătos. 
 
Cât zahăr pe zi?
 
Cantitatea maximă de zahăr recomandată de Asociaţia Americană a Inimii este de 6-9 linguriţe pe zi. O „persoană obişnuită“ consumă aproximativ 19 linguriţe de zahăr pe zi.
 
Grăsimea corporală
 
Acum, un om are în medie 28,5% grăsime corporală, conform datelor oferite de Centrul de Prevenire şi Control al Bolilor din SUA. La o persoană care cântăreşte 70 de kilograme, asta înseamnă că 20 de kilograme din această masă o reprezintă grăsimea. Problema este că, pentru omul obişnuit, grăsimea corporală trebuie să reprezinte doar 21,5% din greutatea totală. Asta înseamnă că, acum avem cu peste cinci kilograme mai multă grăsime corporală. 
 
Câtă mişcare în fiecare zi?
 
Americanii recomandă aproximativ 10.000 de paşi pe zi, de mers pe jos. Acelaşi „om obişnuit“ din zilele noastre face, în medie, 5.117 de paşi pe zi, adică aproape cu 4 kilometri mai puţin decât recomandarea. 
 
 
Perioada de stat jos recomandată este de 3 ore. În general, s-a ajuns să se stea jos între 8 şi 11 ore, potrivit datelor obţinute de Centrul de Cercetare Pennington Biomedical, SUA.
 
Câte calorii pe zi?
 
Un om va funcţiona foarte bine cu 2.000 de calorii pe zi. Însă, omul din zilele noastre consumă, în medie, 2.673 de calorii pe zi, cu peste 600 de calorii mai mult decât este recomandarea specialiştilor.
 

Citeşte şi:
 
Cum să „te laşi“ de zahăr: metode de „dezintoxicare“ de la nutriţionişti
 
„Noua nicotină“, „pericolul ascuns“, „otrava dulce“ – zahărul este încă un drog al zilelor noastre, iar armele medicilor nutriţionişti sunt îndreptate împotriva lui.
 
 
Persoanele supraponderale şi cele obeze prezintă disfuncţii la nivelul zonei creierului implicat în memorie şi în exprimarea emoţiilor, arată un nou studiu.
 
 
Există sute de motive pentru care exerciţiile fizice sunt bune: îmbunătăţesc gândirea, ne fac să ne păstrăm în formă şi scad nivelul stresului. Însă nimeni nu spune că orice efort pentru o sănătate de fier vine la pachet şi cu câteva neplăceri: dureri, iritaţii şi picioare inflamate.
 
 
Femeile mai în vârstă care petrec foarte mult timp stând jos şi odihnindu-se au un risc mare de a muri mai repede, conform unui nou studiu.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos: