De ce e bine să punem avocado în toate salatele de vară

De ce e bine să punem avocado în toate salatele de vară

Avocado reduce riscul de atac de cord şi de diabet

Avocado este un fruct care protejează vederea, reduce riscul atacurilor de cord şi chiar reduce riscul de cancer. Dar asta nu este tot: fructul-legumă ajută, în plus, la subţierea taliei. De fapt, acest superaliment are asemenea beneficii asupra sănătăţii încât chiar a fost numit „alimentul perfect“.

Ştiri pe aceeaşi temă

Avocado are grijă de silueta ta
 
Deşi fructul are un conţinut ridicat de grăsimi (din cele sănătoase), oamenii care îl consumă în mod regulat sunt mai slabi decât cei care nu-l utilizează în dieta lor, susţine un studiu prezentat de „Yahoo Health“. Consumatorii de avocado au o greutate corporală mai mică cu 3,5 kilograme decât cei care nu-l mănâncă, o talie mai subţire cu 4 centimetri şi un indice de masă corporală mai mic. Există zeci de moduri în care poate fi folosit acest fruct: în salate, în supe, în sandvişuri, sosuri (guacamole) şi, bineînţeles, în deserturi.
 
Reduce riscul de atac de cord şi de diabet
 
Acelaşi studiu a descoperit că cei care consumă avocado au un risc scăzut pentru sindromul metabolic. Milioane de oameni (numai în SUA există 50 de milioane) suferă de acest sindrom care, de cele mai multe ori rămâne nediagnosticat şi care măreşte de cinci ori riscul de diabet de tip 2 şi triplează riscul de atac de cord. Pentru a fi diagnosticat cu acest sindrom trebuie să ai cel puţin trei simptome din: o talie groasă, tensiune arterială mare, glicemie mare, colesterol bun scăzut şi trigliceride mari.
 
Ten mai tânăr şi riduri mai puţine
 
Alimentele care au un conţinut mare de caroten, cum este şi avocado, încetinesc îmbătrânirea tenului, protejează pielea împotriva razelor ultraviolete şi chiar împotriva arsurilor solare. Cercetătorii spun chiar că alimentaţia bogată în fructe şi legume verzi şi galbene protejează de riduri şi dă o elasticitate mai bună pielii. Şi mai remarcabil este faptul că avocado poate chiar să scadă perioada de vindecare a rănilor.
 
Beneficii antiinflamatorii
 
Oamenii care mănâncă un hamburger cu o feliuţă de avocado au un nivel mai redus al inflamaţiilor în corp la doar două ore după masă comparativ cu aceia care nu pun avocado. Inflamaţia cronică are legătură cu o listă foarte mare de boli, de la Alzheimer până la atacuri de cord, atacuri cerebrale, diabet, apnee şi cancer. Unii cercetători spun chiar că acest proces ar sta la baza tuturor bolilor cronice. 
 
Posibilă protecţie împotriva cancerului
 
Avocado are o concentraţie mare de fitochimicale care pot avea „puterea“ de a combate cancerul. În testele de laborator s-a descoperit că aceste elemente omorau celulele canceroase bucale şi nu se atingeau de cele sănătoase. Extractul de avocado inhibă creşterea celulelor canceroase de la prostată. Totuşi, aceste studii se bazează pe teste de laborator făcute în eprubete, deci nu se ştie cu exactitate dacă, în testele pe oameni, avocado va avea aceleaşi rezultate. Oricum, nu strică să încercăm.
 

Citeşte mai multe despre avocado:
 
 
Vara se apropie cu paşi repezi, dar imaginea din oglindă este departe de a fi ceea ce-ţi doreşti să vezi? Anumite alimente te pot ajuta să ajungi la greutatea dorită, fără să te înfometezi.
 
Top 5 aliaţi împotriva cancerului
 
Fructele şi legumele colorate nu sunt doar apetisante, dar te ajută şi să lupţi împotriva celei mai temute boli: cancerul.
 
 
Avocado-ul reprezintă fructul cu cea mai mare concentraţie de potasiu. Pe lângă acesta, există şi alte fructe şi legume, cum ar fi bananele, papaya sau spanacul şi lintea, care oferă energia necesară corpului.
 
 
Oamenii de ştiinţă mexicani de la Universitatea Michoacana de San Nicolás de Hidalgo (UMSNH) au constatat că în uleiul de avocado se găseşte un tip special de antioxidanţi, substanţe care încetinesc procesul de îmbătrânire prin distrugerea radicalilor liberi, potrivit dailymail.co.uk.
 
 
Mulţi dintre noi au auzit de el, dar nu ştiu nici cum să-l folosească, nici cât de sănătos este. Iată câteva beneficii ale acestui fruct-legumă şi cum îl poţi introduce în dietă.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările