Cum poţi mânca mai puţin sărat, dar cu gust? Şase înlocuitori sănătoşi pentru sare

Cum
poţi mânca mai puţin sărat, dar cu gust? Şase înlocuitori sănătoşi pentru sare

Ierburile aromatice pot înlocui cu succes sarea FOTO Arhivă

Medicul tocmai ţi-a recomandat să reduci consumul de sare? Sau pur şi simplu ai decis din proprie iniţiativă să mânânci mai puţin sărat? Bună idee! Trebuie să ştii că, potrivit recomandărilor actuale ale Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, cantitatea zilnică de sare nu trebuie să depăşească 6,5 grame. Numai că, deseori, această doză este depăşită cu mult.

Ştiri pe aceeaşi temă

Preferinţa pentru gustul sărat se poate modifica şi putem învăţa să pregătim mâncare gustoasă fără a utiliza solniţa. Iată o listă cu şase alternative sănătoase la sare.

Condimente

Întotdeauna binevenite pentru a da savoare mâncărurilor, condimentele scot la iveală în mod natural gustul alimentelor. Se adaugă direct peste alimentele crude sau preparate termic. Încercaţi, de exemplu, puţin turmeric peste legumele preparate la wok sau un praf de nucşoară la piureul de legume. Condimentele trebuie utilizate totuşi cu măsură. Nu înseamnă că dacă ne lipsim de sare putem compensa cu condimente. Riscăm să obţinem efectul invers, adică alterarea gustului. Alte câteva exemple de combinaţii potrivite: fenicul cu peşte, paprika pentru crudităţi, turmeric peste dovlecei, scorţişoară pentru dulciuri.

Suc de lămâie

Gustul acrişor şi aroma proaspătă fac din sucul de lămâie ingredientul ideal la preparate din peşte, salate de legume, marinate pentru fripturi. Asocierea sucului de lămâie cu ulei de măsline, specifică dietei mediteraneene, ne ajută să obţinem mâncăruri pe cât de gustoase, pe atât de sănătoase. Un pont: sucul de lămâie compensează mai bine sare dacă îi adăugăm câteva picături de apă minerală acidulată.

Oţet de mere

Pentru cei care preferă gustul acrişor al oţetului, nutriţioniştii recomandă oţetul de mere obţinut prin fermentaţie naturală. Poate fi folosit la fel de bine atât la salate, cât şi la frăgezirea cărnurilor.

Ierburi aromatice

Parfumate şi proaspete, ierburile aromatice dau o notă aparte oricărui fel de mâncare. Printre cele mai cunoscute se numără: pătrunjelul pentru carnea roşie, mărarul pentru legume şi peşte, busuiocul pentru roşii şi salate de legume, leuşteanul pentru ciorbe, rozmarinul pentru cartofi. Puteţi face combinaţii de ierburi aromatice şi le puteţi utiliza după gust, atât la legume crude, cât şi alimente preparate termic. În cazul celor din urmă, important este să adăugaţi verdeaţa la sfârşitul timpului de fierbere pentru a păstra toate proprietăţile nutritive ale acesteia.

Usturoi şi ceapă

Deşi mulţi se feresc de ele din cauza mirosului puternic, ceapa şi usturoiul îşi estompează gustul în urma preparării termice. Usturoiul acompaniază bine atât carnea, cât şi unele legume, înlocuind cu succes nevoia de a adăuga sare. Cât despre ceapă, aceasta este utilizată aproape la orice mâncare preparată, dar şi la salate.

Ardei gras

Fiind o legumă cu aromă intensă, ardeiul gras ne ajută să gătim cu gust peştele, carnea, amestecurile de legume, orezul, pastele. În plus, diversitatea de culori a ardeilor – galbeni, roşii, portocalii, verzi – ne îndeamnă să uităm de sare.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: