Combină alimentele isteţ şi vei slăbi

Combină alimentele isteţ şi vei slăbi

Combinarea alimentelor trebuie să ţină cont şi de timpul necesar pentru digerarea lor

O dietă care să te ajute să slăbeşti fără a reduce porţiile de mâncare? Un doctor american, William Howard Hay, deschidea calea către un astfel de regim la începutul secolului trecut. În timp, dieta lui a dobândit din ce în ce mai mulţi adepţi.

Ştiri pe aceeaşi temă

De ce ne îngrăşăm? Şi mai important, de ce punem la loc imediat după ce am reuşit să slăbim? De ce facem burtă, deşi nu am putea zice că mâncăm exagerat de mult? 
Răspunsul ar fi în modul în care organismul nostru reuşeşte (sau mai bine zis, nu reuşeşte) să metabolizeze mâncarea. Adică să digere şi să asimileze toate substanţele nutritive, dar să le elimine pe cele inutile? Dacă digestia noastră nu merge ca unsă, riscăm să ne balonăm, să avem permanent disconfort abdominal şi nu reuşim să scăpăm de grăsimile şi de caloriile în exces. 
Dar ce poţi face ca să-ţi îmbunătăţeşti digestia? Te poate ajuta regimul alimentar propus de doctorul Hay (gândit ca un regim-stil de viaţă, şi mai puţin ca o dietă clasică). Medicul a dezvoltat, la începutul secolului XX, o metodă originală de a se menţine în formă cu ajutorul combinării alimentelor. Mai exact, potrivit doctorului Hay, alimentele se combină în funcţie de grupa din care fac parte: alcaline, acide şi neutre. Pe scurt, ceea ce propunea doctorul era să evităm combinaţia alcalin cu acid (carbohidraţi şi proteine). Carnea sau ouăle (deci proteinele de origine animală) au nevoie de un anumit tip de enzime ca să fie digerate – acide-. Făinoasele, deci carbohidraţii, solicită cu totul alte enzime, alcaline. Combini la aceeaşi masă proteine şi carbohidraţi (carne şi cartofi prăjiţi, shaworma)? Cele două tipuri de enzime de care are nevoie organismul pentru a digera mâncarea se vor „încurca” una pe alta, ceea ce duce la fermentarea alimentelor în stomac. Ceea ce urmează ţi-este, probabil, cunoscut: disconfort şi flatulenţă.

Corpul alocă un anumit timp fiecărui aliment

Combinarea alimentelor ţine cont şi de timpul necesar pentru digerarea lor.

Îţi propunem un exerciţiu de imaginaţie. Dar înainte, iată ipoteza: legumelor le trebuie între 15 şi 30 de minute ca să fie digerate. Cerealelor ori cartofilor, până la 4 ore. Carnea, în schimb, solicită tractul digestiv între 4 şi 10 ore! Acum imaginează-ţi cum ar fi să combini toate aceste alimente la o singură masă! Carnea, care se digeră cel mai greu, va reţine în tractul digestiv cartofii, care sunt digeraţi mai uşor şi care, în loc să fie metabolizaţi, putrezesc în intestine, favorizând formarea gazelor.
 
Citeşte mai multe pe clicksanatate.ro

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: