Cele mai simple exerciţii pentru slăbit

Cele mai simple exerciţii pentru slăbit

O genuflexiune corect efectuată implică jumătate din muşchii corpului FOTO comunidadfitnessecuador.com

Când vine vorba de slăbit, mulţi oameni se gândesc la antrenamentele sofisticate de la sală. Uneori, însă, exerciţiile simple sunt suficiente pentru a ne atinge obiectivele. Sunt uşor de executat şi, în plus, nu necesită un echipament deosebit. În acest articol am identificat câteva dintre cele mai simple exerciţii pentru slăbit.

Ştiri pe aceeaşi temă

Dacă să dai câteva kilograme jos şi să-ţi conturezi frumos silueta, dar nu ai timp să mergi la sală, nu te descuraja. Executate intens şi cu regularitate, exerciţiile simple pot produce rezultate spectaculoase.

„Nu contează unde lucrăm, important este cât de des facem exerciţiile şi să ne asigurăm că ele sunt executăm corect“, susţine fiziologul Andrea Doepker-Gavidia, un antrenor de fitness din oraşul Saskatoon, Canada.

Ea recomandă alegerea unor exerciţii să pună tot corpul în mişcare, implicând cât mai multe grupe musculare. Antrenoarea de fitness ne îndeamnă să nu subapreciem eficienţa pe care o au cele mai simple exerciţii pentru slăbit şi recomandă să le includem în programul de slăbire

E adevărat, exerciţiile cu greutăţi s-au dovedit a fi mai eficiente în intensificarea şi accelerarea metabolismului, dar uneori, spune fiziologul, folosirea greutăţii propriului corp este mai indicată. Şi asta pentru că, în cazul persoanelor mai puţin montate să-şi ducă obiectivul până la capăt, creşterea gradului de dificultate ar putea favoriza renunţarea la antrenamente.

Specialistul precizează că adăugarea greutăţilor e bine să se facă de-abia după ce exerciţiile „intră în sânge“, executarea lor făcându-se fără o dificultate extraordinară.

 Cele mai simple exerciţii pentru slăbit: Genuflexiunile

Deşi par banale, genuflexiunile nu lucrează numai muşchii picioarelor, ci şi pe cei fesieri, ai părţii inferioare a spatelui sau ai abdomenului, mai ales dacă încordezi abdomenul în timp ce îţi laşi corpul în jos. De fapt, din cei aproximativ 400 de muşchi din corpul omenesc, la o genuflexiune corect efectuată sunt folosiţi cam 200. Aşadar, jumătate din muşchii corpului lucrează în timpul acestui exerciţiu.

Mai mult, genuflexiunile contribuie la reglarea nivelului de glucoză şi la buna funcţionare a metabolismului lipidic, diminuând riscul de diabet, boli cardiovasculare sau obezitate. De asemenea, ele îmbunătăţesc dezvoltarea masei musculare, care, se ştie, duce la o ardere accelerată a caloriilor, ceea ce înseamnă că vei scăpa mai rapid şi mai uşor de excesul de grăsime atât de inestetic.

Notă: o genuflexiune corectă presupune ca şoldurile să coboare cel puţin la acelaşi nivel cu genunchii, astfel încât o lini trasată între genunchi şi articulaţia şoldului să fie paralelă cu podeaua.

Cele mai simple exerciţii pentru slăbit: Săriturile

Deşi extrem de simple, aceste exerciţii sunt valoroase poate că accelerează pulsul şi bătăile inimii Sunt cardio, adică. Stai în picioare, drept, cu bratele pe lângă corp şi începe să sari departându-ţi picioarele în lateral, timp ce-ţi ridici braţele deasupra capului. Execută acest exerciţiu de trei ori, timp de un minut, cu câte 15 secunde pauză între cele trei serii.

Poţi încerca şi săriturile cu aplauze. Stai drept, cu picioarele lipite, dar braţele întinse în lateral, în continuare umerilor şi sari, îndepărtându-ţi picioarele în părţi în timp ce-ţi aduci braţele întine înainte până ce-ţi lipeşti palmele, ca şi când ai aplauda. Execută exerciţiul la fel, de trei ori, timp de un minut, cu câte 15 secunde pauză între cele trei serii.

Solicitante, dar jucăuşe sunt săriturile, numite „stea“. El se fac începând din poziţia stând pe vine, cu braţele împreunate pe lângă genunchi. Din această ghemuire se sare în aer, întinzând braţele şi picioarele în exterior, în formă de stea, după care se revine la poziţia iniţială. Şi acest exerciţiu e bine să fie făcut în trei serii de câte un minut, cu 15 secunde pauză între ele.


FOTO pixgood.com

Cele mai simple exerciţii pentru slăbit: Step-arobic

Este un stil de aerobic care presupune urcarea şi coborârea de pe un suport, în paşi de dans. Mişcarea este asemănătoare cu cea a urcării scărilor, dar dansul asigură un ritm cardiac crescut, astfel că exerciţiul este un foarte bun antrenament cardio. Acţionează în primul rând asupra picioarelor, coapselor şi fesierilor, adică a zonelor „cu probleme“.

Cele mai simple exerciţii pentru slăbit: Fandările

Acest exerciţiu lucrează frumos întreaga parte inferioară a corpului, cea care susţine majoritatea activităţilor, fiind, aşadar, cea mai solicitată.

Stai în picioare, cu privirea înainte, cu coloana vertebrală îndreptată şi braţele pe lângă corp. Apoi, fă un pas în faţă, la distanţă de o jumătate de metru, îndoaie genunchiul astfel încât să formeze cu podeaua un unghi de 90 de grade. Celălalt genunchi din spate trebuie să formeze şi el un unghi inversat de 90 de grade. În tot acest timp, coloana trebuie să fie dreaptă, abdomenul contractat, umerii aliniaţi şi, beneînţeles, privirea înainte.

Poziţia se păstrează preţ de câteva secunde, după care se revine în poziţia iniţială şi se schimbă piciorul. În general, se recomandă, pentru început, un număr de 10-12 fandări pe fiecare picior, în trei seturi.

FOTO eatdrinkandbeskinny.com 

Pentru diversitate, poţi încerca şi fandările din mers. Se execută la fel ca fandările de bază, doar că, în loc de revenirea piciorului din faţă în poziţia iniţia, face un pas înainte piciorul din spate. Poţi face fandări mergând înainte, dar şi înapoi, alernativ.

Cele mai simple exerciţii pentru slăbit: „Scandura“ pe antebraţe

Acest exerciţiu este excelent pentru întărirea muşchilor abdominali, dar şi pe cei ai braţelor şi a întegii părţi superioare a corpului. Este mult mai uşor decât multe exerciţii dedicate abdomenului, dar nu-i mai puţin eficient. 

Pentru a face acest exerciţiu, trebuie să iei poziţia de flotare şi să-ţi sprijini corpul pe vârfurile picioarelor şi coate, încercând să menţii o poziţie dreaptă la fel ca o scândură. Pentru început, încearcă să stai în această poziţie timp de 15 de secunde, a câte trei seturi, urmând să creşti progresiv la 30 de secunde, câte trei seturi, apoi la un minut, câte patru seturi.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: