Cel mai bun moment pentru cafeaua de dimineaţă: ora 10.30

Cel mai bun moment pentru cafeaua de dimineaţă: ora 10.30

Cel mai bine este să bei cafeaua după cel puţin o oră de la trezire FOTO Shutterstock

Despre ou se spune că este medicament dimineaţa, aliment la prânz şi otravă seara. Nici cafeina nu are acelaşi efect asupra organismului dacă este băută dimineaţa devreme sau spre prânz, au descoperit neurocercetătorii americani.

Ştiri pe aceeaşi temă


Mulţi dintre noi cred că o cană de cafea tare imediat ce deschid ochii dimineaţa este cea mai bună metodă de a se energiza. Ei bine, oamenii de ştiinţă americani de la Universitatea din Bethesda, Maryland, spun că ar trebui să aşteptăm până în jurul orei 10.30 până la prima ceaşcă de cafea. De fapt, specialiştii spun că, pentru cei mai mulţi dintre noi, orice moment între 9.30 şi 11.30 este bun pentru a bea cafeaua.

Explicaţia este că substanţa de bază din cafea – cafeina – interacţionează cu un hormon-cheie pentru reglarea ceasului nostru intern şi pentru menţinerea stării de alertă – cortizolul, potrivit „The Telegraph“. Nivelul cortizolului în organism este ridicat în mod natural imediat ce ne-am trezit dimineaţa şi poate să rămână ridicat vreme de încă o oră după ce ne-am dat jos din pat. Cea mai mare cantitate de cortizol se regăseşte în corpul nostru între orele 8.00 şi 9.00 dimineaţa. Prin urmare, în acest interval nu avem nevoie de ajutoare.

Organismul poate deveni imun la cafeaua de dimineaţă

De-abia după aceea intervine nevoia de cafeină, care are rolul de a stimula producţia de cortizol în organism în momentul în care ea, în mod natural, scade, spune neurocercetătorul Steven Miller. El argumentează că dacă bem cafea atunci când nivelul cortizolului este deja crescut, organismul tinde să dezvolte rezistenţă la cafeina respectivă. Mai precis, pentru a-şi face efectul, vom simţi nevoia să bem o cafea mai tare sau să creştem cantitatea de cafea.

„Unul dintre principiile-cheie ale farmacologiei este utilizarea medicamentelor la momentul oportun al zilei, când organismul îl poate procesa optim. Altfel, putem dezvolta rezistenţă la tratamentul respectiv şi vom avea nevoie de doze mai mari“, subliniază neurocercetătorul.

„Pe lângă vârful nivelului de cortizol dintre orele 8.00 şi 9.00 dimineaţa, mai există încă două astfel de momente ale zilei: între prânz şi ora 13.00 şi între 17.30 şi 18.30“, completează specialistul. 

Citeşte şi:

De ce este indicat să consumăm sfeclă roşie

Sfecla roşie este una din legumele recunoscute pentru proprietăţile sale în tratarea bolilor de ficat şi de sânge, lupta împotriva cancerului, pentru conţinutul ridicat de vitamine, minerale si fibre care stimulează sistemul imunitar, echilibrează organismul si reduce procesul de îmbătrânire.

TEST Eşti dependent de dulciuri?

Zahărul acţionează asupra zonelor din creier care sunt stimulate şi în cazul consumului de droguri sau de alcool, confirmă studiile recente. Prin urmare, prea mult zahăr poate duce la dependenţa de dulciuri. Care este relaţia ta cu zahărul?

Există soluţii reale să slăbim fix în zonele-problemă? Care sunt cele mai eficiente mişcări ca să arzi grăsimea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: