Ce să mâncăm la cină pentru a avea un somn odihnitor

Ce să mâncăm la cină pentru a avea un somn odihnitor

Pepenele roşu conţine licopen şi ne face somnul mai uşor

În copilărie, ni se spunea că vom visa urât dacă mâncăm anumite alimente, de regulă cele care pică greu la stomac. Un studiu al Universităţii din Pennsylvania (SUA) a reuşit să demonstreze ceea ce bunicile şi mamele noastre o ştiau de mult: dacă mănânci prost, vei dormi prost.

Dintre participanţii la studiul efectuat de cercetătorii Universităţii din Pennsylvania, persoanele care au o alimentaţie sănătoasă şi variată se bucură de un somn mult mai odihnitor, spre deosebire de cei care obişnuiesc să mănânce dezechilibrat, adesea chiar înainte de culcare. 

Există anumite alimente care au în componenţa lor nutrienţi ce joacă un rol important în regularizarea somnului. 

„Health“ a făcut o listă cu aceşti nutrienţi, dar şi cu alimentele în care îi putem găsi:
 
Licopenul este un colorant vegetal, solubil în grăsimi, care se găseşte în grepfrut, roşii, papaia şi în pepenele roşu.
 
Selenium este o minerală care se găseşte în peşte (cum ar fi halibutul, tonul sau codul), dar şi în crustacee, în orz, în carnea de curcan şi în nuci.
 
Vitamina C este prezentă, în cantităţi importante, în ananas, căpşuni, papaia, citrice, ardei graşi, broccoli şi în napi.
 
Carbohidraţii - conform unui studiu din SUA, consumul de carbohidraţi uşor de digerat cu patru ore înaintea orei de culcare ne ajută să adormim mai repede. În această categorie intră cerealele, orezul, cartofii sau pâinea albă.
 

Citeşte mai multe despre alimentele sănătoase:
 
 
Pentru a ţine colesterolul în frâu, nu te baza doar pe medicamente. La fel de important este şi ceea ce mănânci. Află ce alimente te po ajuta!
 
 
Poate că te-ai antrenat din greu ca să ajungi în formă pentru vara aceasta, mai greu este să te menţii. Iată câteva idei de gustări şi de băuturi de sezon delicioase şi, în acelaşi timp, sărace în calorii, recomandate de revista „Health“.
 
 
O legumă care se înrudeşte atât cu ridichea, cât şi cu varza, şi care a pierdut pe nedrept din popularitate, gulia înmagazinează atât de multe substanţe nutritive, încât poate intra în categoria superalimentelor de vară.
 
 
Micii şi cotletul de porc nu sunt nici cele mai gustoase preparate la grătar, şi în mod cert, nu sunt nici cele mai sănătoase. Pentru amatorii de alimente fripte pe grătar există, totuşi, şi variante care nu doar că nu pun în pericol sănătatea, ci pot fi considerate chiar aliaţi de viaţă lungă şi, în plus, sunt delicioase.
 
 
Piaţa produselor antiîmbătrânire este în continuă creştere. Doar în SUA, se estimează că este de aproape 80 de miliarde de dolari şi că, până în 2015, va atinge cifra de 114 miliarde de dolari. Dar poate că persoanele de vârstă mijlocie care sunt concentrate pe întinerire ar trebui să-şi economisească banii. Experţii susţin că există alimente sănătoase care ajută la întinerire.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: