Ce este bine să mănânci şi ce să eviţi dacă vrei să ai părul ca în reclame

Ce este bine să mănânci şi ce să eviţi dacă vrei să ai părul ca în reclame

Aspectul părului depinde şi de alimentaţie

Alimentaţia joacă un rol important dacă vrei un păr bogat şi strălucitor. Unii compuşi din dietă sunt esenţiali pentru structura şi aspectul plăcut al podoabei capilare.

Cheratina, elementul principal din firul de păr, se sintetizează mai uşor dacă ai o dietă din care nu lipsesc proteinele, în special cele din surse animale (carne, inclusiv peşte, lactate, ouă), zincul şi sulful. De asemenea, un păr sănătos are nevoie şi de fier, precum şi de vitamine din complexul B, compuşi esenţiali pentru foliculii piloşi. Dacă ai părul tern, este posibil să ai o carenţă de vitamina A. Aceasta se găseşte în special în produsele de origine animală: ulei de peşte, ficat de vită, de porc, lactate şi gălbenuş. De asemenea, este prezentă şi în vegetale (morcov, spanac, broccoli, caise, citrice), sub formă de betacaroten, acesta fiind convertit de corp în vitamina A.
Una dintre cele mai importante substanţe nutritive de care părul are nevoie este fierul, mineral care transportă oxigenul la celule. În cadrul unei alimentaţii sărace în fier, se produce mai puţină hemoglobină, iar ţesuturile primesc mai puţin oxigen, fiind afectată şi podoaba capilară. 
Citeşte care sunt alimentele benefice pentru sănătatea şi aspectul părului pe clickpentrufemei.ro

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos: