Ce e mai bine: să alergi sau să mergi cu bicicleta?

Ce e mai bine: să alergi sau să mergi cu
bicicleta?

Alergarea consumă mai multe calorii, dar este mai agresivă cu articulaţiile decât pedalatul FOTOGRAFII Shutterstock

Şi alergările sau, pur şi simplu, plimbările în aer liber, şi mersul pe bicicletă sunt forme de mişcare ideale pentru a scăpa de problemele de sănătate cauzate de sedentarism. Ambele sunt activităţi aerobice ritmice care tonifică musculatura şi îmbunătăţesc, în acelaşi timp, starea de spirit. Există, totuşi, câteva diferenţe, care te-ar putea face să preferi o formă de mişcare în defavoarea celeilalte.

Ştiri pe aceeaşi temă

Alergând arzi, în general, mai multe calorii pe minut decât atunci când mergi pe bicicletă, spune medicul Hirofumi Tanaka, profesor de chineziologie şi directorul Laboratorului de Cercetare a îmbătrânirii cardiovasculare de la Universitatea din Texas, citat de „The New York Times“.

O persoană care cântăreşte 68 de kilograme şi aleargă vioi, adică face un kilometru în aproximativ 4-5 minute, va arde în jurl de 1.000 de calorii pe oră. Aceeaşi persoană care pedalează cu o viteză constantă de 25-30 de kilometri la oră va arde numai 850 de calorii într-o oră. Iar în timpul unei plimbări în aer liber, numărul caloriilor consumate este mult mai mic – numai 360 pe oră, dacă mergi cu o viteză de 6 kilometri la oră (1,78 m/s).

Ambele scad apetitul

Şi alergarea de intensitate crescută, şi pedalatul scad apetitul, cel puţin temporar. Un studiu publicat la începutul acestui an a analizat legătura dintre pedalat şi alergat pe de o parte şi pofta de mâncare de cealaltă parte. Cercetarea a arătat că bărbaţii sănătoşi şi activi din punct de vedere fizic care aleargă o oră într-o zi, iar a doua zi merg pe bicicletă acelaşi interval de timp prezintă o scădere considerabilă nivelului grelinei în sânge. Grelina este un hormon care stimulează senzaţia de foame.

Minusuri

Alergarea are o parte proastă: accidentările sunt mai frecvente decât în cazul pedalatului, fiindcă mişcările sunt mai agresive cu articulaţiile. „Pedalatul este o activitate care nu presupune susţinerea greutăţii pe articulaţiile picioarelor, ca în cazul alergării şi, de aceea, este mai blând cu genunchii şi cu ligamentele picioarelor în general. În plus, pedalatul provoacă mai puţine dureri musculare decât alergrea“, explică dr. Tanaka.

Totuşi, ambele forme de mişcare ajută la slăbit, îmbunătăţesc starea generală de sănătate, protejează sistemul cardiovascular şi cresc speranţa de viaţă. „Nu există un răspuns uşor la întrebarea «Ce să aleg: bicicletă sau alergare?», fiindcă depinde de individ. De exemplu, eu am o problemă la nivelul bandeletei iliotibiale (n. r. – bandă fibroasă care se întinde din partea exterioară a osului pelvian către partea exterioară a tibiei) şi, de aceea, nu pot să pedalez. Dar pot să alerg“, spune medicul Tanaka.

Citeşte şi:

Femeile plinuţe au un risc major de cancer uterin. Dieta, sportul şi cafeaua ar putea fi de ajutor

Aproape jumătate din cazurile de cancer uterin sau endometrial ar putea fi prevenite dacă femeile s-ar menţine în formă prin exerciţii fizice, dietă echilibrată şi limitând consumul de cafea, arată un studiu britanic.

De ce suntem ţâfnoşi atunci când ne e foame

Ţâfnă, nervi, harţă: nu contează cum denumeşti sentimentul, cu toţii l-am încercat atunci când ne-a fost foame. Acea stare de nervi, de iritabilitate, pe care o ai atunci când a trecut mult prea mult timp de la ultima masă are explicaţii ştiinţifice.

VIDEO De ce ne îngrăşăm după ce ne lăsăm de fumat. Nu doar excesele alimentare sunt de vină

Nu mai neagă nimeni: renunţarea la fumat se soldează cu câteva kilograme în plus. În funcţie de cauza îngrăşării, însă, unii scapă de ele cu uşurinţă, altora le este mai greu.

De ce ar trebui să iubeşti usturoiul şi cum să scapi de mirosul înţepător

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările