VIDEO Câte ouă e bine să mănânci?

VIDEO Câte ouă e bine să mănânci?

Un ou mediu conţine 186 mg de colesterol, ceea ce reprezintă 62 % din doza zilnică recomandată.

Ouăle se numără printre alimentele cele mai hrănitoare de pe planetă. Cu toate acestea, au căpătat reputaţie proastă, pentru că gălbenuşul e bogat în colesterol. Deci, câte ouă e bine să mănânci zilnic?

Ştiri pe aceeaşi temă

Colesterolul din ou, duşmanul organismului?

Un ou mediu conţine 186 mg de colesterol, ceea ce reprezintă 62% din doza zilnică recomandată. Cum colesterolul în cantitate crescută duce la riscuri sporite de boli cardiovasculare, oamenii se tem să consume multe ouă. Însă situaţia e ceva mai complexă.

Un echilibru bine pus la punct

Colesterolul este adesea considerat „duşmanul” organismului – însă fără colesterol nu am putea exista, spun specialiştii. Este o moleculă structurală care face parte din toate membranele celulare. Este de asemenea materie primă pentru hormonii steroizi – testosteron, estrogen, cortizol.

De aceea, organismul şi-a creat mecanisme complexe, prin care să-şi asigure permanent „rezervele” de colesterol. Pentru că aportul lui prin intermediul alimentelor nu este întotdeauna posibil, ficatul este organul care produce colesterol. Iar când consumăm alimente bogate în acest compus, ficatul începe să producă mai puţin.

În organism există deci un echilibru între colesterolul produs de ficat şi cel  furnizat de alimente. Chiar dacă consumăm mai mult colesterol, cantitatea totală din organism rămâne aceeaşi, fiindcă ficatul echilibrează surplusul.

În mod normal, nutriţioniştii recomandă să consumi un maximum de 2-6 ouă întregi pe săptămână. Se pare însă că nu există un fundament ştiinţitific pentru astfel de limitări.

Studii recente arată că persoanele care consumă 1-3 ouă pe zi prezintă creşteri nu foarte mari ale colesterolului total.  În schimb, în organismul lor se înregistrează creşteri ale colesterolului bun (HDL) şi ale antioxidanţilor carotenoizi.

Studiile mai arată că răspunsul la consumul crescut depind de la persoană la persoană. În trei sferturi din cazuri, consumul crescut de ouă nu modifică semnificativ nivelul de colesterol total şi de colesterol rău (LDL). În restul cazurilor, procentele acestea cresc uşor.

Concluzia? Consumul a circa 3 ouă pe zi de persoană rămâne fără urmări în cazul persoanelor care vor să urmeze un stil de viaţă sănătos.

Ce beneficii mai au ouăle afli de pe clickpentrufemei.ro.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările