Beneficiile consumului de broccoli

Beneficiile
consumului de broccoli

Beneficiile consumului de broccoli FOT: Shutterstock

Beneficiile consumului de broccoli. Broccoli este o legumă foarte sănătoasă, dar prea puţin consumată la noi în ţară. Denumit şi conopida verde, broccoli este o sursă excelentă de antioxidanţi, vitamine, minerale şi fibre, care ajută la menţinerea greutăţii şi protejează organismul de radicalii liberi.

Ştiri pe aceeaşi temă

Broccoli face parte din familia legumelor crucifere, care au proprietăţi anti-cancer, şi are în compoziţie numeroase minerale (fier, magneziu, potasiu, zinc, calciu, fosfor) şi vitamine (A, B1, B2, B3, B6), nutrienţi care contribuie la buna funcţionare a organismului.

De asemenea, un bucheţel mic de broccoli are mai multă vitamina C decât două portocale şi mai multe fibre decât o porţie normală de paste integrale.

Studiile recente i-au adus acestei legume reputaţia de superaliment, datorită nutrienţilor cu proprietăţi antiinflamatorii, antioxidanţilor şi substanţelor cu rol detoxifiant conţinute.

Culoarea acestei legume variază de la mov la verde închis, în funcţie de soi. Cel mai frecvent întâlnit sortiment de broccoli este cel verde, cunoscut şi sub denumirea de broccoli Calabrese, după numele provinciei – Calabria – unde  a fost cultivat pentru prima dată.

Beneficiile consumului de broccoli pentru siluetă

Broccoli conţine o combinaţie de fitonutrienţi care au un impact puternic asupra ficatului. Aceştia au rolul de a stimula funcţia hepatică şi de a  accelera procesul de detoxifiere, favorizând eliminarea rapidă a toxinelor din corp. Astfel, broccoli este o legumă excelentă dacă vă aflaţi la cură de slăbire sau vă doriţi o detoxifiere înainte de a vă face apariţia pe plajă.

De asemenea, broccoli este o sursă grozavă de fibre, care ajută la reglarea digestiei, previn balonarea şi aspectul de abdomen umflat.  Fibrele mai ajută la reglarea nivelului de colesterol din organism, scăzând astfel riscul de afecţiuni cardiovasculare.

Broccoli mai conţine vitaminele A şi K, care ajută la asimilarea corectă a vitaminei D – numită  şi vitamina soarelui – şi care ajută la dezvoltarea şi menţinerea sistemului osos.

Totodată, broccoli este o sursă importantă de proteine, care sunt ideale în dietă pentru că ţin de foame, şi crom, care ţine în frâu pofta de dulce, iar caloriile pe care le conţine sunt foarte puţine.

Beneficiile consumului de broccoli. Efecte anti-tumorale

Broccoli conţine fitonutrienţi cu proprietăţi antiinflamatorii şi care diminuează impactul reacţiilor alergice asupra organismuluiui, care sunt responsabile de apariţia cancerului.

Glucofaraninul, un compus conţinut de broccoli, este prelucrat de organism sub forma unor compuşi numiţi sulforafani, care stimulează producţia de enzime ce luptă cu radicalii liberi cauzatori de cancer, în special cancer de sân sau de ovare.

Potasiul din broccoli ajută la prevenirea hipertensiunii iar luteina, un antioxidant preţios, luptă cu bolile de inimă, împiedicând îngroşarea sângelui şi depunerea grăsimilor pe artere.
Tot luteina, alături de zeaxantină, ajută la protejarea vederii şi previn apariţia cataractei, aceste afecte fiind unele dintre beneficiile consumului de broccoli.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările