Beneficiile uleiului de cocos. Bun la gătit, pentru sănătate şi în cosmetică

Beneficiile uleiului de cocos. Bun la gătit, pentru sănătate şi în cosmetică

Beneficiile uleiului de cocos

Mai multe studii spun că există numeroase beneficii ale uleiului de cocos. Se poate folosi, de exemplu, la gătit pentru că nu se schimbă compoziţia la temperaturi ridicate şi nu devine nociv, aşa cum devin uleiurile populare care se folosesc la gătit.

Ştiri pe aceeaşi temă

Beneficiile uleiului de cocos se pot resimţi şi în curele de slăbire. O serie de acizi graşi din uleiul de cocos sunt responsabili cu degajarea de energie pe termen lung, stimulează metabolismul şi pierdea grăsimilor. Denumiţi acizi graşi de lanţ mediu, aceştia nu se depozitează în corp sub formă de grăsime, ci sunt folosiţi imediat de ficat ca sursă de energie.
 
O cercetare publicată de revista „Indiene de Farmacologie” a ajuns la concluzia că o dietă care include ulei de cocos duce la o toleranţă mai bună a glucozei şi o scădere a nivelului de colesterol rău. Acest efect benefic al uleiului de cocos este pus pe seama faptului că are în conţinut acid lauric, care te ajută să scapi şi de fluctuaţiile de zahăr în sânge.
 
Uleiul de cocos se digeră uşor şi ajută la funcţionarea sistemului tiroidei. Mai mult, pe lista de beneficii ale uleiului de cocos ar trebui trecut şi faptul că poate îndepărta stresul şi ar ajuta şi la tratarea pancreatitei.
 
Datorită conţinutului său de lipide antimicrobiene, acid lauric, capric şi caprilic, ajută organismul în lupta cu virusuri şi bacteii care cauzează boli precum gripa, herpesul sau chiar HIV. Uleiul de cocos ar proteja ficatul, poate ajuta la dizolvarea pietrelor la rinichi, iar în cazul bolnavilor de diabet îi poate ajuta pentru a controla zahărul din sânge şi la secreţia de insulină.
 

Beneficiile uleiului de cocos. Ajută şi la îngrijirea părului

Uleiul de cocos ar aduce beneficii şi pentru sănătatea inimii. Are în conţinutul său 50% acid lauric, care ajută la prevenirea diferitelor probleme cardiace, reduce colesterolul şi hipertensiunea arterială. De asemenea, în comparaţie cu alte uleiuri, grăsimile saturate din uleiul de cocos nu sunt dăunătoare şi reduc riscul de apariţie a aterosclerozei.       
 
Pe lista de beneficii ale uleiului de cocos mai trebuie notat şi faptul că ajută la îngrijirea părului. Masajul cu ulei de cocos hidratează scalpul şi ajută la creşterea părului. De asemenea, ar împiedica şi apariţia mătreţii. De asemenea, pentru că este hidratant, uleiul de cocos se foloseşte la masaje şi este comparabil cu uleiul mineral. Alte beneficii ale uleiului de cocos ar fi că întârzie apariţia ridurilor şi exfolierea pielii. Există studii care spun că ar ameliora boli de piele precum psoriazisul sau dermatita.
 
Foarte important de ştiut este că trebuie să alegeţi ulei de cocos presat la rece şi nu hidrogenat. Cele mai recomandate tipuri de ulei de cocos de nutriţionişti, pentru a beneficia de toate efectele bune ale acestui aliment, sunt cele „virgine” şi „extra virgine”, obţinute prin presare sau prin măcinare, proces în urma căruia laptele de cocos se separă de ulei. 
 
În ceea ce priveşte riscurile consumului de ulei de cocos, ar putea apărea probleme la mamele care sunt în perioada de alăptare. Chiar dacă uleiul de cocos este sigur pentru consumul femeilor însărcinate, cele care alăptează sunt atenţionate să nu consume în mod exagerat ulei de cocos întrucât pot apărea riscuri medicale pentru cei mici, carenţe în ceea ce priveşte alimentaţia. De asemenea, cei care suferă de boli cardiovasculare, au diabet zaharat sau sunt diagnosticaţi cu obezitate este bine să nu consume ulei de cocos în cantităţi exagerate întrucât pot apărea riscuri şi complicaţii. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: