Beneficiile consumului de nectarine

Beneficiile consumului de nectarine

Nectarinele sunt o gustare perfectă vara, hitratează optim şi protejează pielea de soare. FOTO Shutterstock

Zemoase şi apetisante, nectarinele sunt un deliciu apreciat de toată lumea. Puţini însă le cunosc adevăratele beneficii, deloc puţine la număr.

Ştiri pe aceeaşi temă


O nectarină este fructul perfect într-o zi caniculară. Şi asta pentru că are un conţinut de aproape 90% apă şi este o sursă de vitamine şi minerale importante, cu efect revigorant şi de stimulare a imunităţii: vitamina C, vitamina A, complexul B, dar şi potasiu, fosfor şi calciu. Graţie acestora, consumul unei nectarine reface rapid stocul de săruri minerale pe care le pierzi atunci când transpiri.

În plus, nectarinele au conţinut mare de betacaroten, element care are proprietatea de a apăra pielea de razele ultraviolete ale soarelui şi de a contracara efectele nocive ale acestora: degradarea celulară, îmbătrânirea prematură a epidermei, apariţia cancerelor cutanate.

Există însă multe alte motive pentru care ar trebui să ne bucurăm de savoarea lor, în fiecare zi.

1. Sărace în calorii, aceste fructe te ajută scapi lent de kilogramele în plus şi să-ţi menţii greutatea fără prea mari eforturi. Atenţie însă, nectarinele ţin la siluetă doar dacă sunt mâncate crude. Dacă sunt preparate termic, ele pierd o parte din vitamine şi din enzime. Mai mult, prin adaosul de zahăr, dulceaţa sau compotul de nectarine îngraşă.

2. Reglează activitatea ficatului şi a intestinelor. Consumă în acest sens 3-4 nectarine dimineaţa, în loc de micul dejun, câteva zile la rând.

3. Fibrele conţinute de aceste fructe sunt foarte bine tolerate de sistemul digestiv, de aceea sunt recomandate chiar şi copiilor de vârstă foarte mică, precum şi celor care suferă de sindromul colonului iritabil.

4. Graţie substanţelor pe care le conţin, nectarinele protejează celula nervoasă şi menţin echilibrul sistemului nervos, fiind nemaipomenite în nevroze şi insomnii.

5. Sunt bogate în fitonutrienţi, antioxidanţi şi carotenoide, deci ajută la reducerea riscului de apariţia a unor boli grave precum cancerul, maladiile cardiovasculare, artrita, unele afecţiuni oculare.

6. Au efect antirid. Cercetările biochimiştilor au arătat că în pulpa nectarinelor există numeroase substanţe care pot regenera ţesutul pielii. Substanţele active nu acţionează direct asupra tenului, ci asupra secreţiei unor hormoni ai creierului de tip serotonine, care cresc eficienţa controlului nervos asupra proceselor care se petrec la nivelul pielii. Cercetătorii estimează că un consum zilnic de 300-350 g de nectarine ori piersici, timp de 45 de zile, poate scădea viteza de ridare cu 55-65%.

7. Ceaiul din frunze de nectarine este util în tratarea infecţiilor parazitare intestinale, are acţiune calmantă, antispastică şi slab purgativă. Infuzia se prepară din 30 g de frunze la 500 ml apă clocotită, se acoperă vasul, se lasă să infuzeze 10 minute, apoi se strecoară. Se bea câte o ceaşcă de trei ori pe zi, după mesele principale.

   

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările