Alimente care scot calciul din oase. Cum păstrăm oasele tari şi dense

Alimente care scot calciul din oase. Cum păstrăm oasele tari şi dense

Dieta bogată în proteine elimină calciul din oase

La fel de eficiente poate precum alte diete de slăbit, regimul bogat în proteine poate accelera pierderile de masă osoasă. Ce ar trebui să facem.

Ştiri pe aceeaşi temă

Oasele se regenerează mereu, fiind unele dintre puţinele organr capabile să facă acest lucru. Oasele depozitează în ele calciul pentru a fi tari şi dense. După vârsta de 35 de ani oasele încetează să mai crească şi, trepta,t scade densitatea lor, devenind poroase. O scădere semnificativă a densităţii osoase duce la osteoporoză, boală comună atât femeilor, cât şi bărbaţilor.

Persoanele care urmează diete de slăbire foarte bogate în proteine, ar trebui să ştie că acestea duc la pierderi osoase, potrivit dr. Michael Roizen.  Cantităţile mari de proteine consumate în fiecare zi, adică peste 140 de grame: echivalentul a 500 de grame de pui, peşte, vită, porc sau 1,2 kilograme de nuci, pot fi o ameninţare la adresa oaselor.

Potrivit aceleiaşi surse, proteinele în exces determină organismul să elimine calciul în loc să-l absoarbă. Acelaşi efect îl au şi băuturile carbogazoase şi cele care conţin cofeină. Cofeina determină eliminarea calciului din organism înainte ca acesta să poată fi fixat. Dr. Roizen recomandă adăugarea a 20 de miligrame de calciu pe zi la fiecare 350 de mililitri de băutură cabogazoasă sau cu cofeină şi tot 20 de miligrame de calciu la fiecare 120 de mililitri de cafea şi fiecare 120 de grame de proteine consumate.

Multe studii arată că şi vitamina C, alături de vitamina D poate preveni pierderea de masă osoasă. Cartilajele osoase îmbătrânite au nevoie de vitamina C , doza recomandată fiind de 1200 de miligrame pe zi, din alimente şi suplimente. Peste 2500 de miligrame pe zi de vitamina C însă favorizează osteoartrita şi disfuncţiile ADN.

Aşa cum se ştie, vitamina D sporeşte absorbţia calciului favorizând transportul acestuia spre oase. Vitamina D are 3 surse: soare, alimente şi suplimente. Unele alimente precum peştele şi fructele de mare conţin vitamina D în mod natural, în timp ce altele, precum lapte,e cerealele sau sucul de portocale pot conţine vitamina D adăugată.

Recomandarea este de a se luai 400 de UI de vitamina D zilnic de către persoanele sub 60 de ani şi 600 de UI cele peste această vârstă. Aceasta asigură absorbţia optimă a calciului şi fixarea acestuia în oase.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările