Alimente care cresc imunitatea. Cum le combinăm pentru un efect maxim

Alimente care
cresc imunitatea. Cum le combinăm pentru un efect maxim

Ceaiul de măceşe conţine multă vitamina C, importantă pentru funcţionarea sistemului imunitar

O serie de sucuri de fructe şi legume uşor de preparat ne pot da o mână de ajutor când afară e frig, iar organismul nostru luptă să facă faţă infecţiilor.

Ştiri pe aceeaşi temă

Fie că suntem copii, fie că nu, avem nevoie de o imunitate crescută mai ales la schimbările de anotimpuri, când organismul nostru face un efort suplimentar de a se adapta.

Alături de un stil de viaţă sănătos, fără fumat, extragreutate şi cu multe exerciţii fizice, o dietă sănătoasă, bogată în vitamine şi minerale asigură bunăstarea întregului sistem imunitar astfel că infecţiile pot fi atacate şi învinse fără a face apel la pilule şi medicamente.

Sucurile de fructe şi legume ar trebui să nu lipsească din alimentaţia noastră zilnică. Cele mai eficiente, dar şi cele mai gustoase sunt cele de portocale amestecate cu mere la care putem adăuga legume crude precum sfecla roşie, morcovul, ţelina sau spanacul.

Sucul de cătină conţine minerale şi de două ori mai multă vitamina C decât măceşele, plus vitamina A şi betacaroten. Cătina poate fi consumată şi sub formă de sirop care, pentru a-şi păstra proprietăţile se prepară la rece sub formă de tinctură sau decoct.

Şi măceşele au un conţinut ridicat de vitamina C, potrivit unor fitoterapeuţi de 50 de ori mai mare decât al lămâilor. În plus, conţin calciu şi magneziu, fier, fosfor potasiu, seleniu, zinc, compexul B de vitamine, precum şi vitamina K.

Ciupercile sunt bogate în proteine, potasiu şi vitamina D, acid folic şi fier.

Carnea de vită este bogată în zinc, unul dintre mineralele care lipseşte adesea din nutriţia adulţilor, potrivit unui studiu american, mai ales a celor vegetarieni. Lipsa de zinc duce la o creşetere a riscului de infecţii, potrivit prevention.com. Prezenţa zincului în dietă e foarte importantă pentru dezvoltarea globulelor albe, care ajută sistemul imunitar să recunoască şi să distrugă bacteriile şi viruşii. Pentru aceia care nu sunt fani ai cărnii de vită o pot înlocui cu stridii, cereale fortificate, carne de porc sau de pasăre de curte, iaurt sau lapte.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările