Alimente bune pentru sănătatea inimii

Alimente bune pentru sănătatea inimii

Căpşunile ajută la scăderea colesterolului „rău“ FOTO Shutterstock

Colesterolul mare este o problemă a societăţii moderne care nu discriminează. Fie slab, fie gras, fie moderat ca greutate, colesterolul „rău“ ţine de o dietă greşită şi poate conduce la probleme de inimă, la diabet şi la tensiune mare. Însă, există alimente care ajută la scăderea colesterolului, fiind benefice pentru sănătatea inimii.

Ştiri pe aceeaşi temă

 
Există mulţi factori care contribuie la un colesterol „rău“ mare (LDL – proteine cu densitate mică). Printre aceştia se numără genetica, însă şi dieta greşită şi lipsa exerciţilor fizice joacă un rol important. Dar, există alimente care ajută la scăderea colesterolului din organism, printre acestea fiind căpşunile, nucile şi chiar şi ceapa. „Yahoo! Health“ realizează o scurtă listă cu alimente care ajută la scăderea colesterolului şi la promovarea unei inimi sănătoase.
 
1. Căpşunile
 
Aceste mici fructe roşii nu numai că au un gust minunat, dar cercetătorii au descoperit că antioxidanţii de care sunt pline ajută la scăderea colesterolului. Oamenii de ştiinţă italieni de la „Universita Politecnica delle Marche“ au demonstrat că aceste fructe reduc nivelurile colesterolului LDL, cu toate că nivelul colesterolului bun, HDL – proteine cu densitate mare, rămâne la fel.
 
2. Peştele
 
Asociaţia Americană a Inimii recomandă cel puţin două porţii de peşte pe zi deoarece este bogat în acizi graşi Omega-3. Alte cercetări au descoperit că uleiurile din peşte au efecte benefice asupra pacienţilor care suferă de boli de inimă.
 
3. Nucile
 
Nucile sunt bogate în grăsimi nesaturate şi au un conţinut scăzut de grăsimi saturate, făcându-le duşmanul declarat al colesterolului „rău“. Multe studii au demonstrat că nucile reduc colesterolul LDL cu 3-19%. Printre recomandările specialiştilor se numără consumul de migdale, castane, nuci pecan, fistic şi nucile tradiţionale.
 
4. Ceapa
 
Cercetătorii americani au descoperit că oamenii care mănâncă cel puţin o jumătate de ceapă crudă pe zi au o creştere a colesterolului „bun“ de 30%. Ceapa ajută la îmbunătăţirea circulaţiei sanguine, la scăderea tensiunii arteriale şi previne chiar formarea cheagurilor de sânge.
 
5. Turmericul
 
Acest condiment sud-asiatic oferă multe beneficii, printre care scade colesterolul „rău“, prevenind formarea plăcilor ateromatoase pe vasele de sânge care conduc la infarct.
 

Citeşte şi:
 
 
Factorii care duc la declanşarea bolilor de inimă sunt multipli. Unii, precum moştenirea genetică sau vârsta, nu pot fi modificaţi, dar alţii pot fi preveniţi. Iată care sunt aceştia!
 
 
Deşi există factori de risc pentru sănătatea inimii asupra cărora nu avem niciun control, cum ar fi genetica, există anumite lucruri pe care putem să le facem. O inimă sănătoasă se menţine aşa cu ajutorul unei diete sănătoase, prin exerciţii fizice, prin renunţarea la fumat şi menţinerea unei greutăţi corporale sănătoase.
 
 
Medicamentele anticolesterol sunt eficace, dar au şi efecte secundare nu tocmai plăcute. Specialiştii spun că o alimentaţie adecvată şi câteva remedii naturale pot duce la scăderea nivelului de colesterol, fără să mai fii nevoită să recurgi la pastile.
 
 
Colesterolul „bun“ are o latură întunecată care poate creşte riscul unui atac de cord, susţin medicii americani. HDL (lipoproteine cu densitate mare sau colesterolul bun) ajută, în mod normal, la menţinerea curăţeniei arterelor şi este bun pentru sănătatea inimii.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările