Adu toate culorile curcubeului la tine în farfurie

Adu toate culorile
curcubeului la tine în farfurie

Substanţele care dau culoarea intensă fructelor şi legumelor sunt adevărate medicamente naturale FOTO Shutterstock

Cu cât alimentele pe care le mănânci sunt mai colorate, cu atât îţi asiguri o viaţă mai lungă, spun specialiştii. Cea mai simplă metodă pentru a te asigura că ai o dietă colorată este să incluzi zi e zi câte un fruct sau câte o legumă din gama ROGVAIV.

Ştiri pe aceeaşi temă


Roşu – Tomate cu efect antiîmbătrânire

Culoarea roşie a merelor, a zmeurei, a fragilor, a merelor, a tomatelor este dată de o categorie de substanţe numite antocianidine, antioxidanţi naturali care neutralizează radicalii liberi şi previn îmbătrânirea prematură. În acelaşi timp, aceste legume şi fructe te apără de bolile neurodegenerative şi de afecţiunile cardiovasculare. Coaja merelor roşii, ca şi a tomatelor, conţine licopen, care scade riscul de inflamare a muşchiului inimii.

Oranj  - Morcovii îmbunătăţesc memoria

Carotenoizii şi varietatea de vitamine şi minerale (vitaminele A, C, E, K, cele din grupa B, potasiu, fosfor, fier) fac din morcovi, dar şi din dovleac, adevăraţi aliaţi împotriva unor boli grave, cum este cancerul. Autorii unui studiu american, realizat pe 120.000 de femei, au dovedit că riscul de a suferi de cancer pulmonar scade cu 40% la acelea care au consumat între două şi patru porţii de morcovi pe săptămână, timp de două luni. De asemenea, betacarotenul din morcovi are capacitatea de a îmbunătăţi memoria şi funcţiile mentale, reducând riscul demenţei.

Galben – Gutui, porumb şi banane, aliaţi ai inimii

Că îl mănânci fiert sau din conservă, porumbul reduce nivelul colesterolului „rău“ din sânge. În plus, luteina din porumb protejează vederea de efectele nocive ale trecerii timpului. Astfel, persoanele care mănâncă în mod regulat porumb au un risc redus de a face degenerescenţă maculară şi cataractă. Atât gutuile, cât şi bananele conţin potasiu, un mineral benefic pentru persoanele cardiace.

Verde – Broccoli pentru diabetici

O echipă de cercetători de la Universitatea din Warwick a observat că broccoli conţine o substanţă numită sulforafan, benefică pentru diabetici. Se ştie că diabeticii sunt predispuşi la complicaţii cardiovasculare, iar broccoli acţionează ca un medicament împotriva acestor complicaţii.

Albastru – Afinele reglează tranzitul intestinal

Pe lângă antocianidinele date de culoarea intensă a afinelor, aceste fructe de pădure conţin şi substanţe cu efect astringent (taninuri), care reglează tranzitul intestinal, prevenind atât diareea, cât şi constipaţia. Mai mult, consumând în mod regulat afine, reduci semnificativ riscul de a suferi de cancer de colon sau de stomac, datorită acidului cumaric din compoziţia acestor fructe.

Indigo – Prunele conţin fier

Aceste fructe reprezintă una dintre cele mai bune surse naturale de fier. În 100 g de prune se găsesc 2 mg de fier. De aceea, specialiştii în nutriţie îţi recomandă să mănânci prune pentru a preveni instalarea anemiei feriprive. Iar dacă le consumi dimineaţa, pe stomacul gol, aceste fructe te scapă de constipaţie şi de hiperaciditatea gastrică.

Violet – Vinetele reduc colesterolul

Bogate în apă (92%), vinetele au puţine calorii şi o densitate minerală crescută, având un conţinut crescut de potasiu, magneziu şi calciu. Iar fibrele alimentare din această legumă interacţionează cu metabolismul grăsimilor şi scad nivelului colesterolului în sânge. 

Citeşte şi:

6 alimente indicate pentru sănătatea inimii

Problemele de inimă reprezintă una din principalele cauze de deces în întreaga lume şi de aceea este foarte important să ai grijă de sănătatea cardiovasculară. Există numeroase alimente care te pot ajuta în acest sens.

De ce suntem ţâfnoşi atunci când ne e foame

Ţâfnă, nervi, harţă: nu contează cum denumeşti sentimentul, cu toţii l-am încercat atunci când ne-a fost foame. Acea stare de nervi, de iritabilitate, pe care o ai atunci când a trecut mult prea mult timp de la ultima masă are explicaţii ştiinţifice.

VIDEO De ce ne îngrăşăm după ce ne lăsăm de fumat. Nu doar excesele alimentare sunt de vină

Nu mai neagă nimeni: renunţarea la fumat se soldează cu câteva kilograme în plus. În funcţie de cauza îngrăşării, însă, unii scapă de ele cu uşurinţă, altora le este mai greu.

5 „superlegume“ de consumat în septembrie

Septembrie înseamnă renunţarea, cu greu, la vară. Şi totuşi această lună mai păstrează puţin din sentimentul de vacanţă şi, uneori, şi din temperaturile potrivite pentru plajă. Pentru a nu renunţa la gustul verii, dar şi a profita de bogăţia toamnei, vă recomandăm cinci „superlegume” care vor scoate tot ce e mai bun din „Luna lui Răpciune”.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările