9 alimente pentru stimularea metabolismului

9 alimente pentru stimularea metabolismului

Metabolismul fiecărui om este condus, în mare parte, de genetică. Însă există moduri naturale prin care îl poţi ajuta, în primul rând printr-o alimentaţie corectă.

Ştiri pe aceeaşi temă

 
Următoarea listă cuprinde alimente care ajută metabolismul tău să funcţioneze mai bine şi să-şi folosească la capacitate maximă puterile lui de ardere a grăsimilor, notează CNN.
 
1. Albuşul de ou
 
Albuşul de ou este foarte bogat în amino acizi, substanţe care menţin în formă metabolismul. Ouăle sunt pline de proteine şi de vitamina D.
 
2. Carnea slabă 
 
Carnea slabă este plină de fier, iar deficienţele minerale din organism pot încetini metabolismul. De trei-patru ori pe zi, mănâncă alimente bogate în fier, cum ar fi puiul sau cerealele fortificate cu vitamine şi minerale.
 
3. Apa
 
Chiar dacă eşti doar puţin deshidratat, metabolismul încetineşte. Aşa că, bea apă. Un mic truc pe care să-l aplici este să bei apa rece, deoarece corpul tău va arde mai multe calorii în încercarea de a o încălzi.
 
4. Ardeiul iute
 
FOTO Shutterstock
 
Ardeiul iute conţine capsaicină, o substanţă care poate impulsiona metabolismul. Doar o linguriţă de ardei iute tăiat mărunt sau de boia de ardei iute adăugată la mâncare poate fi deajuns. Ardeii iuţi mai sunt şi o sursă surpriză de vitamina C.
 
5. Cafeaua
 
FOTO Shutterstock
 
Un studiu american a descoperit că rata metabolică a unui om obişnuit care bea cafea este cu 16% mai mare decât a celor care beau cafea decafeinizată.
 
6. Ceaiul verde
 
Ads by SmileysWeLoveAd Options
FOTO Shutterstock
 
Această băutură conţine un compus din plante numit „EGCG“ care promovează arderea grăsimilor, spun cercetătorii.
 
7. Laptele
 
FOTO Shutterstock
 
Calciul din lapte poate ajuta organismul să metabolizeze grăsimile mai eficient, conform unui studiu realizat la Institutul de Nutriţie al Universităţii din Tennessee, SUA.
 
8. Cerealele integrale
 
FOTO Arhivă
 
Cerealele integrale ajută organismul să ardă mai multe grăsimi deoarece este nevoie de mai mut efort pentru a fi digerate decât ar fi nevoie pentru cerealele procesate, cum sunt pâinea şi pastele. Alimentele integrale care sunt bogate în fibre, cum este orezul brun şi făina de ovăz, pot fi cei mai buni prieteni ai metabolismului tău.
 
9. Lintea
 
Ads by SmileysWeLoveAd Options
FOTO Shutterstock
 
Aproape 20% din femei suferă de lipsă de fier, lucru care este o veste proastă pentru talia lor. Corpul nu funcţionează la fel de eficient în arderea caloriilor atunci când duce lipsă de „combustibil“. 100 de grame de linte îţi oferă 35% din necesarul zilnic de fier.
 
Un studiu nou susţine că aşa numita „scuză a obezităţii” prin pretinderea de a te fi născut cu un metabolism lent este de fapt adevărată pentru unii oameni, potrivit cercetărilor realizate de o echipă a unui institut britanic.
 
 
Prea puţini dintre noi au suficient timp sau sunt dispuşi să facă efortul de a merge la sală de trei ori pe săptămână, aşa cum recomandă specialiştii pentru un trup bine conturat şi, desigur, pentru a-şi menţine starea de sănătate. Dar sunt câteva mici lucruri pe care le putem face în fiecare zi, astfel încât să nu ne dăm programul peste cap.
 
 
După 30 de ani, metabolismul începe să fie sensibil la dezechilibre şi, pe fondul stresului şi al alimentaţiei dezechilibrate, suntem vulnerabili în faţa bolilor. În funcţie de problemele care apar, îţi poţi adapta dieta astfel încât să întârzii sau să previi apariţia afecţiunilor.
 
 
Nu mai neagă nimeni: renunţarea la fumat se soldează cu câteva kilograme în plus. În funcţie de cauza îngrăşării, însă, unii scapă de ele cu uşurinţă, altora le este mai greu.
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările