6,7 km de alergare pentru a „arde“ o singură sticlă de Coca-Cola. Cercetătorii cer convertirea caloriilor de pe ambalaj în exerciţii fizice

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Oamenii de ştiinţă americani solicită modificarea detelor de pe ambalajele produselor alimentare, astfel încât în loc de numărul de calorii să fie menţionate cantitatea şi tipul de exerciţii fizice necesare consumului energiei conferite de către acestea. Ei spun că acest tip de informaţii ar avea un impact mai mare şi i-ar ajuta pe oameni să facă alegeri mai sănătoase.

Dacă ar şti că trebuie să alerge mai aproape 7 kilometri pentru a arde caloriile consumate, oamenii s-ar mai gândi o dată înainte de a bea o sticlă de Coca-Cola, sunt de părere cercetătorii americani. Din acest motiv, ei cer exprimarea valorii energitice a băuturilor şi produselor alimentare în „exerciţii fizice“, în loc de calorii, scrie Daily Mail.

O sticlă de 500 de mililitri de Coca-Cola, de exemplu, conţine 210 de calorii, ceea ce înseamnă mai mult de 10%din doza zilnică recomandată pentru o femeie. 

Majoritatea consumatorilor ignoră însă aceste informaţii, care astfel nu-şi mai îndeplinesc rolul de avertismente de sănătate.

Altfel stau lucrurile, dacă li se spune că ar fi nevoie să alerge 6,7 kilometri sau să meargă pe jos 42 de minute pentru a arde caloriile, spun cercetătorii de la de la Şcoala de Sănătate Publică Johns Hopkins Bloomberg, din Baltimore.

În cadrul unui experiment, aceştia au constatat că adolescenţii cărora li s-au adus la cunoştinţă aceste informaţii au ales să consume băuturi sănătoase sau sticle mai mici.

Implementarea acestei abordări ar da roade şi în restaurantele fast-food, spun experţii. Ei cred că dacă un meniu va preciza că pentru arderea caloriilor conţinue de un cheeseburger dublu e nevoie de o plimbare de aproape 9 kilometri, cei mai mulţi oameni ar alege mai degrabă hamburger mai mic, a căruri valoare energetică se consumă în decursul unei plimbări de circa 4 kilometri.

Rezultatele unui studiu publicat în Jurnalul American de Sănătate Publica confirmă faptul că informaţiile de pe ambalaje care indică numărul de calorii sunt lipsite de sens pentru cele mai multe persoane.

Oamenii nu înţeleg cu adevărat ce înseamnă că o băutură carbogazoasă tipică are 250 de calorii. Dacă avem de gând să oferim populaţiei informaţii privind conţinutul caloric, există, probabil, o modalitate mai bună de a face acest lucru. Ceea ce cercetarea noastră a constatat este că atunci când conţinutul caloric este explicat într-un mod uşor de înţeles, poţi încuraja schimbarea comportamentului“, a arătat profesorul Sara Bleich, coordonatoare studiului.

Echipa de cercetare a afişat în şase magazine de cartier în Baltimore mesaje privind conţinutul caloric al unor băuturi acidulate de 590 de mililitri, în care menţionau că arderea a 250 de calorii din aceste băuturi necesită 50 de minute de alergare sau o plimbare de circa 8 kilometri. Astfel, autorii studiului au putut o observa o schimbare evidentă în comportamentul clienţilor, aceştia cumpărând băuturi mult mai sănătoase pe măsură ce numărul mesajelor se înmulţea.

Conţinutul caloric mediu al băuturilor vândute a scăzut de la 203 de calorii la 179. Totodată, a crescut volumul de apă vândut, de la 1% la 4%.

Rezultatele au fost relevante în special pentru adolescenţi şi tineri.

Acesta este o cale foarte la îndemână şi ieftină de a-i determina pe copii să aleagă să consume băuturi cu un conţinut mai mic de zahăr şi ea şi-a dovedit eficienţa chiar şi după ce mesajele au fost eliminate“, a precizat Bleich.

Specialiştii consideră chiar acet mod de afişare a conţinutului caloric ar mai putea avea un avantaj, acela de a promova activtăţile fizice şi importanţa lor în menţinerea stării de sănătate.

Viață sănătoasă



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite