5 „superlegume“ de consumat în septembrie

5 „superlegume“ de consumat în septembrie

Cartofii dulci sunt o alegere foarte sănătoasă FOTO GettyImages

Septembrie înseamnă renunţarea, cu greu, la vară. Şi totuşi această lună mai păstrează puţin din sentimentul de vacanţă şi, uneori, şi din temperaturile potrivite pentru plajă. Pentru a nu renunţa la gustul verii, dar şi a profita de bogăţia toamnei, vă recomandăm cinci „superlegume” care vor scoate tot ce e mai bun din „Luna lui Răpciune”.

Ştiri pe aceeaşi temă


1. Cartofii dulci
 
Carbohidraţii şi cele patru grame de fibre din fiecare cartof dulce reprezintă o alegere sănătoasă. Vitamina A din ei ajută la întărirea sistemului imunitar, iar betacarotenul poate repara tenul prin accelerarea procesului de regenerare a celulelor pielii.
 
De cele mai multe ori, oamenii îi gătesc la cuptor, însă o sugestie bună este şi gătirea lor la abur. Pot fi transformaţi şi în piure, servit la masă cu puţin unt, ne sfătuieşte „Huffington Post“.
 
2. Broccoli
 
Broccoli este o sursă minunată de antioxidanţi, de vitamina C şi de potasiu. El mai are proprietăţi anticancerigene, dar şi nutrienţi care pot preveni dezvoltarea osteoartritei. Betacarotenul şi calciul îi oferă acestei legume puterea de a face ochii sănătoşi, de a proteja împotriva bolilor de inimă, de a întări sistemul imunitar şi de a întări oasele.
 
Broccoli poate fi consumat şi crud FOTO BBC Good Food
 
Broccoli poate fi adăugat la orice masă. Leguma versatilă poate fi coaptă, prăjită sau făcută la grătar, dar şi consumată crudă. Ai grijă să n-o găteşti prea mult, deoarece prin căldură se pierde o parte din potasiu şi din vitamina C.
 
3. Sfecla roşie
 
Sfecla este bogată în antioxidanţi, în calciu şi în potasiu. Betanina şi vulgaxantina, care dau culoare legumei, au şi proprietăţi antiinflamatoare.
 
Sucul de sfeclă are proprietăţi anti-inflamatoare
 
Din sfeclă se pot face băuturi sau sosuri de o culoare minunată. Mai poate fi coaptă, gătită la aburi, la grătar sau chiar consumată crudă. 
 
4. Strugurii
 
Fructul lui Bacchus este o sursă bună de vitamina C şi K. Strugurii sunt hidratanţi, iar pieliţa bobului de strugure conţine resveratrol, substanţă renumită pentru că oferă vinului roşu proprietăţile sale sănătoase. Alte componente ale strugurilor pot reduce simptomele alergice. Un studiu recent efectuat pe animale a dezvăluit că resveratrolul protejează şi împotriva efectelor surzeniei asupra organismului.
 
Strugurii sunt foarte buni şi pentru tratarea digestiei
 
Se consumă cruzi, savurând bob cu bob, sau ciorchine cu ciorchine. Însă mai pot fi şi congelaţi şi consumaţi în miez de noapte când avem poftă de o gustare.
 
5. Fasolea albă
 
Boabele de fasole sunt o sursă incredibilă de fibre, fapt care ne face să ne simţim sătui o perioadă mai mare de timp. 100 de grame de fasole conţin 13,4 miligrame de fier şi 38,2 grame de proteine. 
 
Fasolea este o garnitură bună pentru carnea la grătar FOTO www.farfuridi.ro
 
„Huffington Post“ ne sfătuieşte să transformăm fasolea albă într-o supă gustoasă. Boabele fierte mai pot fi folosite şi ca garnitură la o friptură la grătar sau chiar în salate calde, alături de alte legume-minune.
 

Citeşte şi:
 
 
Te simţi mai moleşit în această perioadă? Poate fi din cauză că nu mănânci ceea ce trebuie! Atunci, înseamnă că sfaturile noastre vin la ţanc!
 
 
Puţini sunt cei care pot respecta recomandarea medicilor cu privire la cei 2 litri de apă pe zi. Dar dacă ţi-am spune că te poţi hidrata şi cu ceaiuri, cu sucuri de fructe şi de legume, cu supe şi chiar cu bere?
 
 
Pentru a ţine colesterolul în frâu, nu te baza doar pe medicamente. La fel de important este şi ceea ce mănânci. Află ce alimente te po ajuta!
 
 
Salata verde trebuie lăsată puţin la soare. Unele roşii pot conţine substanţe nocive. Iar pepenele trebuie ales cu grijă. Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi a explicat toate aceste lucruri la Adevărul Live.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările