16 superalimente din toată lumea

16 superalimente din toată lumea

Măslinele ajută la sănătatea inimii FOTO Shutterstock

Bucătăria internaţională îţi dă posibilitatea să descoperi arome noi pe care le poţi încorpora în dieta zilnică. Însă trebuie să te asiguri şi că aceste alimente sunt sănătoase.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Huffington Post“ a creat o listă a celor mai sănătoase alimente numai bune pentru a vă condimenta dieta.
 
1. Turmericul
 
Turmericul este primul condiment care se regăseşte în curry-ul indian. O singură lingură de turmeric pisat conţine 16% din necesarul de fier dintr-o zi. Este o sursă excelentă de vitamina A şi B6. Extractul din acest condiment conţine curcumin, care are proprietăţi antioxidante şi antiinflamatorii. Turmericul poate preveni atacurile de cord, poate îmbunătăţi efectele chimioterapiei la pacienţii care suferă de cancer la sân şi poate încetini înmulţirea celulelor canceroase apărute la nivelul capului şi gâtului.
 
2. Măslinele
 
În Grecia, măslinele sunt vedetele unei inimi sănătoase. Măslinele conţin grăsimi monosaturate care favorizează scăderea nivelului colesterolului şi reglează secreţia de insulină. Măslinele de Kalamata conţin fenol hidroxitirosol, care poate preveni creşterea anormală a celulelor şi distrugerea ADN-ului. Uleiul de măsline este bogat în polifenoli, care protejează organismul de cancer şi de infecţii. Uleiul este cunoscut şi pentru vitamina E şi betacaroten. Grăsimile monosaturate din uleiul de măsline previn coagularea sângelui şi apără organismul de bolile de inimă, ajută la întărirea oaselor şi îmbunătăţeşte sănătatea cerebrală.
 
3. Coriandrul
 
Coriandrul se regăseşte în sosul mexican numit guacamole, dar şi în supele portugheze. Însă vietnamezii sunt cei care folosesc din belşug această plantă. Coriandrul ajută la controlul glicemiei şi la scăderea colesterolului, dar are şi proprietăţi antibacteriene. Planta aromată ajută la alinarea durerilor menstruale, la problemele digestive şi chiar previne infecţiile tractului urinar. Este o bună sursă de zinc şi ajută în lupta cu gripa.
 
4. Boabele de soia
 
 
În bucătăria japoneză, soia apare în toate formele. O cană de boabe de soia conţine 33 de grame de proteine, care ajută la scăderea colesterolului. Soia mai conţine şi isoflavonoide naturale care luptă împotriva cancerului. Studiile sugerează că soia opreşte din creştere celulele canceroase din colon, ficat şi plămâni.
 
5. Ciupercile Shiitake
 
 
Deşi sunt originare din Japonia şi China, ciupercile Shiitake sunt prezente şi în bucătăria coreeană şi sunt una dintre cele mai bune surse de vitamina D. Ele scad colesterolul şi îmbunătăţesc sistemul imunitar. Dar principalul beneficiu al acestor ciuperci este lentinanul, un element care are proprietăţi anti-tumorale. 
 
6. Roşiile
 
 
Ce mâncare italiană ar fi completă fără roşii? Cât de bună ar fi o salată de vară românească în care să nu existe acest aliment minunat? Roşiile sunt pline de vitamina A şi C, de potasiu şi de fibre. Mai au şi licopen, un antioxidant care îi dă legumei (de fapt, fructului) culoarea roşie şi care previne apariţia cancerului de sân, de colon şi de prostată. Studiile au demonstrat, totodată, că roşiile au proprietăţi antiinflamatoare şi pot scădea riscul de atacuri cerebrale.
 
7. Fasolea neagră
 
 
Boabele de fasole neagră se regăsesc în bucătăria mexicană, în burrito, în salate şi în supe. Fasolea este o sursă extraordinară de fibre, cea neagră conţinând 15 grame de proteine la doar 150 de grame.
 
8. Scoicile
 
 
Scoicile dau gust minunatei paella din Spania, scad colesterolul şi au un nivel mare de grăsimi polisaturate care scad riscul apariţiei bolilor de inimă. 100 de grame de scoici conţin 78% din porţia necesară de fier pe zi, fiind şi o sursă bună de vitamina B12.
 
9. Ghimbirul
 
 
Fie că este fiert pentru ceai, că este feliat sau transformat în suc, ghimbirul este folosit ca leac pentru numeroase afecţiuni. Rădăcina de ghimbir, folosită foarte mult în bucătăria thailandeză, taie greaţa şi rezolvă problemele digestive. Unele studii spun că poate fi folosit şi drept calmant pentru artrită, dureri ale articulaţiilor şi febră musculară. Cercetările mai sugerează şi că este foarte benefic pentru cei care suferă de astm. Institutul american de Sănătate susţine că ghimbirul este bun şi în tratamentul migrenelor, al durerilor de dinţi, dar şi ca remediu pentru tuse.
 
10. Chimionul
 
 
Chimionul este un condiment folosit în multe feluri de mâncare mediteraneene, în special în bucătăria turcească. Este o sursă excelentă de fier şi de calciu şi scade nivelul glicemiei, fiind de foarte mare ajutor celor ce suferă de diabet. Chimionul mai are şi proprietăţi antibacteriene, fiind eficient în lupta împotriva bacteriilor care provoacă ulcerul stomacal. Se consumă în cazul problemelor digestive, fiind un remediu pentru balonare, dar şi un bun afrodiziac.
 
11. Boiaua din ardei iute
 
 
Este ingredientul principal din mâncarea tradiţională din Malaezia, numită Sambal. Boiaua te scapă de durere şi este antiinflamatoare. Cercetătorii studiază şi efectele ei în alinarea durerilor cauzate de artrită şi în scăderea tensiunii arteriale. Boiaua desfundă nasul şi este un ajutor de nădejde în lupta cu kilogramele în plus.
 
12. Năutul
 
Este foarte popular în Egipt, dar apare şi în multe feluri de mâncare din Israel sau din alte ţări ale Orientului Mijlociu, el fiind principalul ingredient din humus. Năutul este plin de fibre şi de proteine, o sursă bună de acid folic şi de alte minerale, inclusiv zinc şi magneziu. 
 
13. Lintea
 
Lintea se foloseşte în curry şi în alte feluri de mâncare indiene. Fiecare cană de linte conţine 16 grame de fibre, 18 grame de proteine, plus vitamine şi minerale esenţiale. Se foloseşte ca ajutor în curele de slăbire, pentru că prelungeşte senzaţia de saţietate.
 
14. Papaya
 
Acest fruct tropical foarte dulce este plin de nutrienţi. Un singur fruct de papaya conţine 95,6 miligrame de vitamina C. Mai conţine vitamina A şi E şi este foarte bun în lupta cu banala răceală. Papaya protejează organismul de bolile de inimă şi de cancerul de colon. Conţine antioxidanţi care întineresc tenul şi întăresc sistemul imunitar. 
 
15. Varza chinezească – Bok Choi
 
 
Bok Choi este un ingredient foarte popular în China, fiind cultivat, la început, în timpul dinastiei Ming. Face parte din familia cruciferelor (la fel ca varza) şi este cunoscut pentru antioxidanţii săi puternici, fiind astfel un aliat împotriva cancerului. 150 de grame de Bok Choi conţin cantităţi mari vitamina C şi peste 100% din doza zilnică recomandată de vitamina A.
 
16. Vinul roşu
 
Fiind cei mai mari producători de vinuri din lume, francezii cunosc foarte bine beneficiile vinului roşu. Această băutură este apreciată pentru resveratrolul conţinut, un antioxidant foarte eficient. Acesta este ingredientul cheie care previne distrugerea vaselor de sânge şi ajută la reglarea nivelului colesterolului din sânge. Se mai spune că vinul roşu este un bun tovarăş în lupta împotriva cancerului de sân şi chiar îmbunătăţeşte sănătatea femeilor, consumat cu moderaţie, bineînţeles.
 

Citeşte şi:
 
 
Castravetele este cunoscut drept unul dintre cele mai sănătoase alimente, aşa că nu este de mirare că este pe locul al patrulea în topul celor mai cultivate legume din lume.
 
 
Uneori, explicaţia pentru starea ta permanentă de oboseală este cât se poate de simplă şi o poţi găsi în farfurie. Poţi să dormi oricât şi să fii într-un concediu continuu, dacă nu te hrăneşti cu alimente care să te energizeze pe termen lung, nu vei reuşi să ieşi din starea de moleşeală.
 
 
Etichetele cu „a se consuma înainte de...“ contribuie la milioanele de kilograme de alimente aruncate anual, susţine un nou raport al Consiliului Apărării Resurselor Naturale din SUA. Comunicarea precizează că americanii aruncă multe alimente din cauza înţelegerii greşite a datelor de expirare de pe ambalaje.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările