12 trucuri pentru a avea un abdomen plat în 2013

12 trucuri pentru a avea un abdomen plat în 2013

Grăsimea de pe talie este cel mai greu de eliminat FOTO: Shutterstock

Dacă începi să iei măsuri de pe-acum, 2013 poate fi anul în care vei avea abdomenul plat mult dorit. Exerciţiile fizice lună de lună, dar şi câteva mici trucuri de la specialişti te vor ajuta să elimini grăsimea abdominală şi să-ţi menţii silueta pe termen lung. Aici ai sugestii pentru fiecare lună a anului.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ianuarie – Începe ziua cu un grepfrut

Substanţele din compoziţia acestui fruct încetinesc digestia, astfel că, dacă îl consumi la micul dejun, te vei simţi sătul mai mult timp. În plus, o jumătate de grepfrut aduce în corp nu mai puţin de 64% din doza zilnică recomandată de vitamina C. Alege fructele care par grele pentru dimensiunea lor.

Februarie – Mişcări de Spiderman

E vremea să-ţi întăreşti muşchii abdominali cu un exerciţiu care aduce cu mişcările lui Spiderman. Din poziţia culcat, cu mâinile la ceafă şi genunchii flexaţi, du genunchiul stâng în lateral, menţinând încordaţi muşchii abdominali, apoi du-l spre cotul stâng. Numără până la 5, apoi revino în poziţia iniţială. După 20 de repetări, realizate lent, cu muşchii în permanenţă încordaţi, schimbă partea. Pentru rezultate notabile în scurt timp, este important ca aceste exerciţii să fie însoţite de un program cardio (alergare pe bandă sau pe loc, jogging). Apoi, ridică ambii genunchi la 90 de grade şi du-le într-o parte, apoi în cealaltă, tot câte 20 de repetări.

Martie – Combate grăsimea cu fibre alimentare

Cu fiecare 10 grame de fibre alimentare consumate zilnic, abdomenul tău va avea cu aproximativ 4% mai puţină grăsime. Fibrele nu le iei neapărat din cerealele integrale, pe care, de altfel, nu toată lumea le tolerează. Specialiştii recomandă: două mere, o jumătate de cană de fasole boabe, o anghinare, 300 de grame de broccoli. Fiecare dintre aceste alimente conţine 10 grame de fibre care ajută la slăbit.

Aprilie – Joacă tenis!

Tenisul este o altă formă plăcută de mişcare, cu efect benefic asupra întregului organism, nu doar asupra abdomenului. Pe tot parcursul anului, este foarte important şi să te odihneşti cum trebuie atât pentru sănătate, cât şi pentru siluetă. Cercetătorii de la Universitatea din Chicago arată că cei care dorm şapte sau mai multe ore pe noapte scapă de două ori mai uşor de grăsime.

Mai – Adaugă avocado în dietă

Doar o jumătate de avocado conţine 10 grame de acizi graşi mononesaturaţi. Aceştia au rolul de a preveni creşterile bruşte de glicemie, care stimulează, la rândul lor, depunerea grăsimilor la nivelul taliei. De asemenea, renunţă defintiv la băuturile carbogazoase, fiindcă ingredientul principal al acestora este zahărul!

Iunie – Antrenează-te sub apă

Înotul este o formă de mişcare foarte eficientă pentru îndepărtarea grăsimilor de pe corp şi mai ales de pe abdomen. Nu este neapărat nevoie de un program de exerciţii, este suficient să dai din picioare sau să înoţi cât de mult poţi pentru a-ţi contura frumos muşchii abdominali şi nu numai.

Iulie – Mănâncă seminţe de floarea soarelui

Seminţele de floarea-soarelui sunt surse impresionante de acizi graşi mononesaturaţi şi de vitamine din grupul B, care joacă un rol important în protejarea impotriva inflamaţiilor şi împotriva stocării de grăsimi. Se presară două linguri de seminţe peste salata revigorantă de vară.

August- Profită de fructele de mare sănătoase

Somonul şi alţi peşti graşi, precum şi fructele de mare sunt surse bogate în acizi graşi Omega 3, de care organismul are nevoie pentru a-şi menţine starea de sănătate, dar şi pentru a scăpa de grăsimea în exces. Ca să nu devină din aliat duşman, peştele nu trebuie prăjit, ci copt sau preparat pe grătar.

Şi, la fel de important, bea multă apă! Această recomandare este valabilă, de altfel, în orice sezon, nu doar vara. Bea apă cu înghiţituri mici şi vei reduce apetitul.

Septembrie – Arde grăsimile din stratul profund

Exerciţiul „bărcuţa“ te ajută să arzi ţesuturile grase din profunzime. Din poziţia culcat, ridică simultan mâinile în faţă şi picioarele. Revino în poziţia iniţială lent, numărând până la 5. După 5 astfel de repetări, ia o pauză de 30 de secunde, apoi reia exerciţiul. În total, trebuie să faci 30 de repetări.

Octombrie – „Mătură“ grăsimea!

Pune mâna pe o greblă sau pe o mătură şi transformă plictisitorul strâns al frunzelor căzute într-un antrenament. Măturatul sau greblatul presupun o mişcare eficientă pentru a obţine o talie subţire. Efect similar are curăţarea zăpezii cu lopata iarna sau simplele ritualuri de curăţenie săptămânale, valabile tot timpul anului.

Noiembrie – Conturează-ţi talia în timp ce stai pe scaun

Atunci când conduci, când stai pe scaun la birou sau chiar în sala de aşteptare la medic, imaginează-ţi că ai gumă sau vopsea proaspătă pe spătar, astfel încât trebuie să stai cu spatele drept, în loc să te „prăbuşeşti“ în scaun. Ţine umerii jos, uşor orientaţi înapoi şi muşchii abdominali încordaţi.

Decembrie – Respiră pentru a te elibera de stres

Cortizolul, hormonul eliberat în cantităţi mari în corp atunci când suntem stresaţi, favorizează depunerea grăsimilor pe talie. Pentru a reduce stresul, încearcă următorul exerciţiu:

  • respiră lent şi profund, de mai multe ori, pentru a-ţi limpezi mintea.
  • continuă să respiri profund şi spune cuvântul „unu“ de fiecare dată când expiri.
  • practică acest exerciţiu timp de 5 până la 10 minute, o dată sau de două ori pe zi.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: