Vladimir Stoicescu

Vladimir Stoicescu

Pilot Comercial
  • acum 6 ani

    TAROM: o companie neprofitabilă cu un viitor incert

    Anul 2015 a fost un an foarte bun pentru companiile de transport aerian. Preţul kerosenului a scăzut cu 33.14%, cererea a crescut cu aprox. 7% şi aeronavele decolează aproape pline (load factor: aprox. 80%).  Companiile de transport cumpără în continuare aeronave, se dezvoltă şi angajază personal calificat. Majoritatea companiilor au raportat profit şi unele au raportat chiar un profit record (American Airlines).

  • acum 6 ani

    Întreabă un pilot (VI)

    În această ediţie discutăm despre securitatea zborului, motorul turbopropulsor şi siguranta scolilor de pilotaj. Vă mulţumim pentru întrebările trimise şi apreciem oportunitatea de a scrie despre aviaţie.

  • acum 6 ani

    Întreabă un pilot (V)

    În această ediţie discutăm despre impactul pe care tehnologia il are asupra siguranţei zborului, despre femeile pilot, despre cultura de siguranţă şi despre decolarea unei aeronave folosind setarea TOGA (takeoff/go around). Vă mulţumim pentru întrebările trimise şi apreciem oportunitatea de a scrie despre aviaţie.

  • acum 6 ani

    Întreabă un pilot (IV)

    Am ajuns la al patrulea articol din seria “Întreabă un pilot”. În ultimele patru săptămâni am răspuns  împreună cu Vio Ludusan la 16 întrebări şi consider că este important să înţelegem părerile comunităţii despre acest proiect. Scopul a fost şi rămâne informarea cititorilor despre aviaţie, în general, şi despre meseria de pilot.

  • acum 6 ani

    Întreabă un pilot (III)

    Modalitatea  prin care companiile de transport aerian angajează piloţi de linie este în continuă schimbare. Evident, companiile importante au un număr foarte mare de aplicanţi şi îşi permit să fie cât mai selective. Aceste companii nu duc lipsă de piloţi calificaţi, practic pot alege cu ochii închişi un CV din sutele primite şi au mari şanse de a alege un candidat calificat.

  • acum 6 ani

    Întreabă un pilot (II)

    Pentru mine nu a existat un singur moment în care am ştiut cu certitudine că am ajuns pilot. Sigur, există o mulţime de paşi meniţi să te pregătească să ajungi pilot. Licenţele, examenele şi orele de zbor te duc mai aproape de un scop, însă scopul propriu-zis nu este definit de încrederea autorităţilor în abilităţile tale de a manipula manşa unui avion.

  • acum 6 ani

    Întreabă un pilot (I)

    Am demarat acest proiect împreună cu pilotul comercial Vio Ludusan şi Aviatia.ro. Dorim să facilităm accesul publicului, pasionaţilor şi piloţilor amatori la informaţie pertinentă şi profesională. Aviaţia este un domeniu în care educaţia este primordială şi sperăm că acest proiect va ajuta dezvoltarii aviaţiei din România.

  • acum 6 ani

    Se întâmplă în România: „AOPA” vs. AOPA

    Aviaţia este un domeniu în care educaţia este primordială, pentru că un pilot educat este poate un pilot mai sigur. Luând în considerare acest fapt, sunt ferm convins că existenţa acestor două asociaţii concurente ajută la dezvoltarea aviaţiei de mici dimensiuni din România. Trecând peste principiul existenţei, există totuşi problema existenţei a două asociaţii în România ce se numesc AOPA.

Vezi mai multe
Modifică Setările