Florentina Ţone

Florentina Ţone

Jurnalist
  • acum 2 luni

    50 de ani de EAU. Expo Dubai 2020: Viitorul e acum

    În anul în care Emiratele Arabe Unite (EAU) împlinesc 50 de ani de la apariţia pe harta lumii, la Dubai s-a deschis o Expoziţie Mondială care va fi greu de egalat. Amânată cu un an din motive de pandemie, Expo 2020 Dubai se suprapune acum cu Jubileul EAU – motiv suplimentar de fală şi de strălucire pentru gazde

  • acum 3 luni

    Spectacolul lumii. Expoziţia Mondială de la Dubai | REPORTAJ

    Până la final de martie anul viitor, Dubai e miezul lumii, căci găzduieşte – pe o suprafaţă de 4,38 de kilometri pătraţi, construită în timp-record în mijlocul deşertului – o expoziţie mondială menită să rupă gura târgului. Cel mai de anvergură eveniment organizat în lumea arabă, prima expoziţie mondială găzduită în acest spaţiu, la care participă 192 de ţări, fiecare cu propriul pavilion.

  • acum 4 luni

    Vioara la superlativ: Maxim Vengerov la Ateneul Român

    Între draperiile groase, roşu închis, ale Sălii mari a Ateneului Român, ochiul unei camere de filmat se iţeşte curios – şi rămâne acolo pe întreaga durată a unui recital de mare clasă: negru şi roşu, Maxim Vengerov şi Polina Osetinskaya, pe scena Festivalului Enescu, în cea de-a treia de săptămână de graţie pe care o petrecem în compania Marii Muzici la Bucureşti.

  • acum 4 luni

    London Orchestra... Care dintre ele?

    Când ai atâtea orchestre londoneze la Bucureşti, în cadrul Festivalului Enescu – London Symphony Orchestra (LSO), Philharmonia Orchestra (PO), London Philharmonic Orchestra (LPO), Royal Philharmonic Orchestra (RPO), ca să nu mai punem la socoteală şi orchestrele de cameră (The Academy of St Martin in the Fields sau London Mozart Players) – aproape că te temi că o s-ajungi să le încurci, că n-o să înţelegi nimic.

  • acum 4 luni

    Scene de Festival, scene de bucurie, cât să ne ţină până la următorul

    Dacă Stravinski şi-a descris Les Noces/Nunta drept „scene coregrafice cu muzică şi voci” sau „scene coregrafice pentru cor, solişti, patru piane şi percuţie”, îmi iau şi eu libertatea – pe care mi-o oferă muzica, pe care mi-o oferă Festivalul – să numesc câteva minunate întâmplări ale Enescului cu titlul de mai sus. Citiţi, deci, şi vă bucuraţi – ca să nu mă bucur doar eu.

  • acum 5 luni

    Sub aripa lui Stravinski, la Festivalul Enescu

    Mulţi dintre spectactorii aflaţi în Sala Palatului pe 1 septembrie au căutat să regăsească nuanţe familiare în vocea lui Robert Powell – în fond, nu e interpretare mai impresionantă a lui Isus din Nazareth decât cea a actorului britanic în pelicula faimoasă a lui Franco Zeffirelli. Aşteptările publicului au fost răsplătite, inconfundabila voce a lui Powell a răsunat în aerul sălii: "Şi Dumnezeu a spus: Toate apele să se adune într-un singur loc".

  • acum 5 luni

    Întoarcerea la muzică: inimă mare, inimă plină

    Ah, dacă mi-ar fi văzut cineva zâmbetul până la urechi, zâmbetul de sub mască, desigur, în Sala Mare a Ateneului Român, la unison cu zâmbetul şi mai mare al lui Kristjan Järvi, în timpul concertului susţinut de Filarmonica Mării Baltice la Festivalul Enescu; concertul cu care a început – pentru mine – ediţia 2021 a festivalului şi primul la care merg după mai bine de un an şi jumătate de pauză.

  • acum 8 luni

    Emoţiile lui Valentin Şerban, emoţiile noastre

    Sau cum se trăieşte experienţa Concursului Enescu în nişte luni, (prea) multe luni, marcate de pandemie. Ştiţi deja: a fost cea mai lungă ediţie a concursului din toată istoria sa, după cum bine a observat preşedintele juriului secţiunii Vioară, Dmitry Sitkovetsky, aseară, pe scena Ateneului Român, înainte de a anunţa câştigătorii.

Vezi mai multe
Modifică Setările