Schumacher, cine?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Vitali Petrov, 25 de ani, va încerca în acest sezon să trezească interesul ruşilor pentru Formula 1
Vitali Petrov, 25 de ani, va încerca în acest sezon să trezească interesul ruşilor pentru Formula 1

Ruşii au reuşit să dea lovitura şi în Formula 1. Vor avea în sezonul 2010 primul pilot pe Vitaly Petrov. Culmea, fără să-şi dea câtuşi de puţin interesul.

Probabil că dacă s-ar fi preocupat într-atât de mult de lumea Marelui Circ pe cât au făcut-o de-a lungul vremii pentru cucerirea spaţiului, de exemplu, acum Schumacher ar fi rostit „Nu Vitaly, nu pagadi". Însă lipsa tradiţiei pentru motorsport, la fel ca şi în România, a făcut ca de-a lungul vremii ruşii să nu aibă decât două apariţii meteorice în Formula 1. Şi acelea doar pe hârtie, în postura unor piloţi de teste care fie nu au apucat niciodată să se suie la volanul unui monopost fie au făcut doar câteva tururi, accidental.

Acum însă treaba devine serioasă. La Bahrain, pe 12 martie, odată cu prima sesiune de antrenamente, Petrov va deveni primul rus care va rula într-un monopost de Formula 1, ca al doilea pilot al echipei Renault. Francezii, în mare criză financiară după scandalul Briatore de anul trecut, care i-a lăsat fără câţiva sponsori importanţi, printre care şi ING, caută acum revitalizarea. Iar semnarea unui contract cu Petrov le asigură uriaşe oportunităţi financiare.

Prima, şi deloc de neglijat, o reprezintă cele 15 milioane de euro cu care rusul vine la echipă de la sponsorii săi particulari. Culmea, cel puţin din cele declarate, niciunul din Rusia. Renault, prin vocile conducătorilor săi, a încercat să evidenţieze faptul că Petrov a fost adus pentru valoarea sa, locul doi anul trecut în GP2, anticamera Formulei 1, şi nu pentru banii cu care vine. Parţial adevărat. Rusul a progresat enorm în ultimii ani, având, cu fiecare an, rezultate mai bune în GP2. Însă pe piaţă erau disponibili cel puţin 5-6 piloţi de valoare, unii dintre ei deja testaţi în F1.

Dar Renault, dincolo de cele 15 milioane de euro de care se va putea folosi în acest sezon, nu putea neglija uriaşa piaţă din Rusia, a doua mare oportunitate financiară. Francezii, care deţin o parte din acţiunile de la AvtoVaz, producătorul celebrelor autoturisme Lada, speră ca prezenţa lui Petrov în F1 să provoace o adevărată isterie printre ruşi.

Rezultatul imediat ar fi banii scoşi din merchandising, o componentă unde Renault suferă enorm după întâmplările de anul trecut.
Va rămâne acum de văzut şi cât succes ar putea avea Vitali Petrov în Formula 1 pentru ca Renault să poată construi mai departe. Rusul este un pilot atipic pentru Marele Circ pentru că nu are nicio experienţă în lumea karturilor, rampa de lansare a oricărui driver de monopost.

Cursele locale pe Lada au însemnat debutul său în lumea motorsportului, care s-a înregistrat doar acum 10 ani. Dar rusul este optimist şi contează şi pe faptul că în cele din urmă conaţionalii săi se vor orienta către Formula 1. „Suntem Rusia, suntem o ţară mare, trebuie să avem şi un Mare Premiu", speră Vitali. La fel şi Renault, care vrea să scoată din nou capul la lumină cu ajutorul a doi piloţi estici, polonezul Robert Kubica şi acest Vitali Petrov. Care în urmă cu un deceniu, potrivit spuselor sale, nu auzise de Michael Schumacher. Chiar aşa, Schumacher, cine?  

"Renault caută salvarea financiară cu ajutorul unui pilot care acum un deceniu nu ştia cine este Michael Schumacher."

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite