România a avut, în premieră, o echipă de rally raid la o competiţie internaţională

România
a avut, în premieră, o echipă de rally raid la o competiţie internaţională

Rom\nia la Turkmen Desert Race

A fost o adevărată provocare, cei patru români fiind obligaţi să parcurgă peste 1.500 de kilometri prin deşert în mai puţin de 5 zile, la Turkmen Desert Race.

Ştiri pe aceeaşi temă

În total, peste 80 de echipaje au fost prezent la această ediţie care a traversat fosta ţară sovietică de la un capăt la celălalt, cu reprezentanţi din 20 de ţări şi 3 continente. Nu au lipsit nici numele mari, care sunt deja obişnuite pentru Raliul Dakar sau etapele din Campionatul Mondial.

Mihai Chipăruş/Bogdan Mehedinţu (Mitsubishi Pajero) au reprezentat România la Auto, în timp ce Claudiu Barbu şi Paul Spiridon, care au reuşit în iarnă să încheie cu brio Africa Eco Race, au participat la clasa SSV (Side by Side Vehicle).

„Însăşi faptul că am fost acolo este o mare performanţă pentru noi şi România. A fost un raliu extrem de dur, la un nivel ridicat, de unde nu au lipsit accidentele şi maşinile arse în mijlocul deşertului. Noaptea am dormit în deşert. A fost o adevărată provocare pentru toţi participanţii. Sentimentele sunt unice şi suntem mândri că tricolorul a fluturat la finalul cursei”, a declarat Mihai Leonte, şeful delegaţiei tricolore şi preşedintele Comisiei de Rally Raid din cadrul Federaţiei Române de Automobilism Sportiv.

Într-o competiţie unde bugetul echipelor importante ajungea şi la jumătate de milion de euro, România a reuşit să încheie pe locul 8 la Clasa T2 şi pe 3 la Grupa T2 prin Mihai Chipăruş şi Bogdan Mehedinţu. Din păcate, Barbu şi Spiridon au fost nevoiţi să abandoneze în prima zi a competiţiei din cauza unor probleme la motor după ce obţinuseră un loc 3 la SSV în prolog. De altfel, o treime din numărul  total de echipaje înscrise la Turkmen Desert Race au fost nevoite să cedeze pe parcursul competiţiei din cauza durităţii traseului.

Marele câştigător al Turkmen Desert Race a fost legendarul Nani Roma, de două ori câştigător al Dakarului. „Traseul a fost extrem de dur, iar o singură eroare putea însemna abandonul. Şanţuri, praguri, denivelări, alternate cu zone umede, traseele erau foarte înguste. Experienţa a făcut diferenţa în Turkmenistan”, povesteşte Mihai Leonte.

România a fost prezentă datorită sprijinului oferit de Ministerul Tineretului şi Sportului (MTS), a Federaţiei Române de Automobilism Sportiv (FRAS) şi a Ambasadei Turkmenistanului la Bucureşti. „Am primit ajutor din partea MTS într-un moment crucial, astfel că am putut lua startul în această competiţie importantă. Autorităţile de acolo de asemenea au fost gazde excelente”, au afirmat la unison reprezentanţii tricolori după întoarcerea din Turkmenistan.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: