Mark Webber ar fi murit dacă accidentul de duminică s-ar fi produs acum 30 de ani
0Pe cât de spectaculos, pe atât de violent a fost accidentul suferit de Mark Webber (Red Bull), duminică, pe circuitul de la Valencia. Specialiştii spun că dacă aşa ceva s-ar fi produs acum 30 de ani pilotul ar fi avut şanse minime să supravieţuiască.
În turul 11 al cursei, maşina lui Webber a lovit-o din spate pe cea a
finlandezului Heikki Kovalainen (Lotus Cosworth), s-a ridicat în aer, a
căzut pe pistă, după care s-a izbit violent într-un parapet format din
cauciucuri...
Imediat după accident, australianul a ieşit din monopost. Iar
după câteva minute a făcut cu ochiul spre camera tv, pentru ca la
finalul cursei să-l felicite pe colegul său, Sebastian Vettel,
câştigător la Valencia.
Specialiştii spun că nu s-a produs un miracol în cazul lui
Webber, ci sistemul de protecţie a piloţilor impus de FIA, atât în ceea
ce priveşte monopostul, cât şi a securităţii pe circuit, i-au salvat
viaţa acestuia. "Unii regretă Formula 1 de acum 30 de ani. Ei spun că
astăzi competiţia nu mai este ca atunci. Atunci însă, fără măsurile de
siguranţă de azi, un accident precum cel suferit de Webber ar fi fost
fatal", a precizat un oficial.
În Formula 1, moartea legendarului pilot brazilian Ayrton Senna,
produsă în mai 1994, a făcut ca forul mondial să impună o serie de
reguli care au schimbat faţa acestui sport. Parapetul de cauciuri au
fost dublate, iar apoi triplate pentru a amortiza şocurile.
Traiectoriile cele mai periculoase ale circuitelor au fost "tăiate" de
şicane. Monoposturile au fost ranforsate, iar zona in care se află
pilotul înălţată - Senna a murit pentru că o bucată din bolidul său l-a
lovit în gât în momentul impactului...
Accidentele produse în ultimii ani, chiar şi cele extrem de grave
precum ale lui Robert Kubica (Canada, 2007), nu au pus în pericol viaţa
piloţilor. Anul trecut, Felipe Massa a fost lovit în cască de o piesă
desprinsă din monopostul lui Barrichello. Şase luni mai târziu pilotul
Ferrari se afla din nou pe pistă.