Liga Europa, difuzată de Digi şi Dolce

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Următoarele trei sezoane ale Ligii Europa vor fi transmise simultan pe posturile de televiziune Digi Sport şi Dolce Sport.

Românii vor vedea meciurile din următoarele trei sezoane ale Ligii Europa doar dacă sunt abonaţi RCS & RDS sau Romtelecom. Companiile care deţin posturile Digi Sport şi Dolce Sport au cumpărat drepturile de difuzare ale competiţiei Liga Europa pentru sezoanele 2012-2015, potrivit paginademedia.ro. Deşi concurente pe piaţa de telecomunicaţii, cele două grupuri s-au aliat printr-o ofertă comună şi vor transmite meciurile în direct, în paralel.

Alianţă pentru noi clienţi

Digi Sport şi Dolce Sport sunt televiziuni de portofoliu ale unor companii de telecomunicaţii, iar achiziţionarea drepturilor TV este o bună metodă pentru atragerea noilor clienţi. Dacă un post TV comercial nu poate recupera din publicitatea difuzată în timpul meciurilor investiţia în drepturile de difuzare, pentru televiziunile de portofoliu, reţeta este una sigură.

Cele 27 de meciuri din Liga Europa, transmise în sezonul trecut de către Pro TV şi Sport.ro, au generat venituri din publicitate în valoare de 1,18 milioane de euro, potrivit unei estimări realizate de „Forbes România". Ultimul sezon a adus companiei Pro TV venituri mai mari decât precedentele două ediţii, când s-au înregistrat câştiguri de 570.000 de euro (2010-2011), respectiv 970.000 de euro (2009-2010). Banii obţinuţi din publicitate n-au acoperit drepturile TV plătite de Pro TV pentru Liga Europa la încheierea contractului, în 2008. Presa vremii a vehiculat suma de 30 de milioane de euro (pe trei sezoane). Cele două companii ocupă primele poziţii pe piaţa de telecomunicaţii din România.

Lider este RCS & RDS, cu aproximativ 2,7 milioane de abonaţi. Următoarea poziţie este ocupată de Romtelecom, care are, potrivit ultimului raport financiar, 1,2 milioane de abonaţi. Totuşi, numărul acestora a mai crescut la începutul verii, în urma obţinerii drepturilor de difuzare ale unor meciuri din Campionatul European de fotbal.

Meciurile pot fi văzute de 66% din români

Pe dinafară rămâne UPC, cel de-al treilea mare jucător de pe piaţă, care are 1,1 milioane de abonaţi. Luând în calcul faptul că o familie (un abonat) are, în medie, trei membri, putem spune că Liga Europa va putea fi urmărită de aproximativ 12 milioane de români, ceea ce înseamnă 66% din populaţia care are televizor.

12 milioane de români vor putea urmări meciurile din Liga Europa la Digi Sport şi Dolce Sport.

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite